عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه‌اندازی نخستین میز گردشگری دسترس‌پذیر کشور در استان گلستان


راه‌اندازی نخستین میز گردشگری دسترس‌پذیر کشور در استان گلستان

راه‌اندازی نخستین میز گردشگری دسترس‌پذیر کشور در استان گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: گلستان به‌عنوان اولین استان در کشور فعالیت میز گردشگری دسترس‌پذیر را باهدف توسعه گردشگری سالمندان و افراد دارای معلولیت آغاز کرد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز شنبه 9 دی‌ماه 1402 در نخستین جلسه میز گردشگری دسترس‌پذیر که با حضور محمد اسماعیل شیخ قرایی دبیر میز گردشگری دسترس‌پذیر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، روسای انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری استان، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی شهر گرگان، بخش خصوصی و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد در مجموعه گردشگری سرای خان گرگان برگزار شد، گفت: گلستان به‌عنوان اولین استان در کشور فعالیت میز گردشگری دسترس‌پذیر را باهدف توسعه گردشگری سالمندان و افراد دارای معلولیت آغاز کرده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: ما به هم‌افزایی و افزایش دانش بومی در حوزه گردشگری نیاز داشته و آمادگی لازم برای برگزاری میزهای گردشگری را داریم.
وی بیان کرد: به وزارتخانه و سازمان‌های دولتی و غیردولتی کشور پیشنهاد می‌کنیم که با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، گلستان را به‌عنوان مقصد گردشگری در سبد رفاهی کارکنان قرار دهند.
در ادامه دبیر میز گردشگری دسترس‌پذیر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست بیان کرد: یکی از سیاست‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم، تشکیل میز گردشگری دسترس‌پذیر و زمینه‌سازی برای حضور معلولان گران‌قدر در جامعه است که به تعبیری این زمینه‌سازی از طریق گردشگری انجام می‌گیرد.
محمد اسماعیل شیخ قرایی افزود: استان گلستان با داشتن پتانسیل‌های موجود در حوزه گردشگری و با توجه به پیشرو بودن در تشکیل میز گردشگری به‌خوبی می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد و وزارتخانه در این راستا حمایت‌های لازم را خواهد داشت.
 

راه‌اندازی نخستین میز گردشگری دسترس‌پذیر کشور در استان گلستان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .