عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 289 پروژه ساختمانی گلستان بازرسی شدند

جهش نظارت بر ساختمان های گلستان طی نیمسال دوم سالجاری ؛

289 پروژه ساختمانی گلستان بازرسی شدند

 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان از روند رو به رشد نظارت بر روند ساخت پروژه های ساختمانی استان در راستای اجرای ماده 35 قانون نظام مهندسی خبر داد و گفت: در نیم سال دوم سالجاری 289 بازدید از ساختمان توسط کارشناسان نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی گلستان انجام شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، اسدالله پناه یزدان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: سامانه نظارت امور مقررات ملی و کنترل ساختمان کشور (سنامک) با هدف پایش منظم ساختمان‌ها از نظر رعایت مقررات ملی ساختمان و در راستای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان راه اندازی شد.

وی افزود: این سامانه به وزارت راه و شهرسازی به عنوان ناظر عالی اجازه‌ می‌دهد بر بهره‌مندی ساختمان‌ها از رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان پایش منظم داشته باشد.

پناه یزدان از جهش نظارت بر ساختمان های گلستان طی نیمسال دوم سالجاری سخن گفت و افزود: تمامی این بازرسی ها در سامانه سنامک ثبت می شود.

وی افزود: در این بازه زمانی 289 پروژه ساختمانی گلستان توسط کارشناسان نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی بازرسی شدند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این بازدیدها بمنظور رفع نواقص فنی ساختمان ها منجر به مکاتبه به مراجع صدور پروانه می شود.

پناه یزدان همچنین تصریح کرد: چنانچه میزان عدم رعایت قوانین ساخت افزایش داشته باشد، کارگاه ساختمانی تعطیل و مهندسین و عوامل کارگاهی متخلف برای رسیدگی به جرائم به شورای انتظامی ساختمان معرفی خواهند شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .