عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پنج مصوبه برای ارتقا محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

پنج مصوبه برای ارتقا محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان

مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با حضور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها در شرکت بازآفرینی شهری ایران، از تصویب پنج مصوبه برای توانمندسازی محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در راستای توانمندسازی محلات هدف بازآفرینی شهری برنامه های مختلفی در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفت.

وی برنامه ی درآمد حاصل از فروش منابع شرکت بازآفرینی شهری ایران در استان را ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تخصیص حدود سه هزار تن قیر رایگان جهت اسفالت معابر در محلات هدف بازآفرینی، درخواست حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعریف پروژه در این محلات، تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال برای اعطای تسهیلات نوسازی در محلات هدف، اختصاص ۴۰ میلیارد ریال بابت تکمیل و اتمام خانه ی محله ی انجیراب و همچنین پیشنهاد حدود چهار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای برنامه های آموزشی بمنظور توانمند سازی  ساکنین و مدیران گلستان بخشی از مصوبات این جلسه بود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تخصیص اعتبار بمنظور  انجام اطلاع رسانی و مستندسازی اقدامات،  تدوبن برنامه ی راهبردی و عملیاتی رفع ناکارامدی و شناسایی محدوده های هدف بر اساس مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری سال ۱۴۰۰، از محل منابع داخلی شرکت بازآفرینی شهری ایران را از دیگر مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها عنوان کرد.

ملک افزود: پرداخت مطالبات پیمانکار در اجرای پروژه های ساماندهی آب‌های سطحی بندرترکمن، پروژه پیاده راه سلامت خان ببین، مرمت پیرتکیه نعلبندان به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال جزو برنامه های این شرکت در استان گلستان می باشد.

وی افزود: همچنین در شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها در شرکت بازآفرینی شهری ایران، طرح بازآفرینی بافت های تاریخی برای دو شهر گرگان و گمیشان که تنها شهرهای دارای بافت تاریخی در گلستان هستند، تعریف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: گفتنی است که اجرایی شدن این مصوبات منوط به اخذ موافقتنامه از شرکت بازآفرینی شهری ایران می باشد.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .