عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پویش چشم به راهیم در استان گلستان؛ سفری ایمن و خاطره‌ای خوش


پویش چشم به راهیم در استان گلستان؛ سفری ایمن و خاطره‌ای خوش

پویش چشم به راهیم در استان گلستان؛ سفری ایمن و خاطره‌ای خوش

نوروز ۱۴۰۳ فرا رسید و استان گلستان، همچون نگینی در شمال ایران، آماده استقبال از خیل مسافران نوروزی بود. در این میان، پویش "چشم به راهیم" با هدف ارتقای ایمنی سفر، کاهش تصادفات جاده‌ای و ترویج فرهنگ رانندگی صحیح، در استان به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، در سال ۱۴۰۳ با توجه به اجرای پویش "چشم به راهیم" و تمهیدات اندیشیده شده برای رفاه و آسایش مسافران، شاهد استقبال چشمگیری از این پویش به نسبت پارسال بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان دراین باره گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف پویش "چشم به راهیم" در استان گلستان، کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای با اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، افزایش گشت‌های پلیس راه و استقرار تیم‌های راهداری در جاده‌ها، بوده است.

به گفته عادل مصدقی، از ابتدای طرح نوروزی (24 اسفندماه تا پایان روز دوم فروردین ماه) 50 تصادف در استان رخ داد که 3 تصادف فوتی بوده که منجر به فوت 3 نفر و جراحت 70 نفر شده است.

وی با اشاره به اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، نقشی اساسی در ارتقای ایمنی سفر ایفا می‌کند، افزود:. در طول ایام نوروز، بر لزوم رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از جمله بعد از هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت تاکید شده که پویش چشم به راهیم هم به دلیل همین توقف کوتاه و استراحت رانندگان راه اندازی شده تا شاهد افزایش نظم و انضباط در جاده‌های استان و کاهش تصادفات جاده ای باشیم.

مصدقی اظهارداشت: پویش "چشم به راهیم" با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف و مردم فهیم استان، به طور موثری در ارتقای ایمنی سفر، کاهش تصادفات جاده‌ای و ترویج فرهنگ رانندگی صحیح نقش آفرینی می کند و شامل برنامه های متنوعی برای ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی است.

 

به گفته وی، از جمله برنامه های این پویش، برنامه‌های آموزشی برای رانندگان، مسافران و کودکان در خصوص رانندگی صحیح و قوانین راهنمایی و رانندگی،برنامه‌های فرهنگی شامل تولید و پخش محتواهای آموزشی و فرهنگی با موضوع ایمنی سفر ،برنامه‌های تشویقی با اهدای جوایز به رانندگان قانونمند و کودکان و استقرار تیم‌های خدمات رسان راهداری برای ارائه خدمات به مسافران است.

وی اظهارامیدواری کرد که با تداوم و گسترش این پویش در سال‌های آینده، شاهد سفرهای ایمن و خاطره‌انگیزی برای همه مسافران نوروزی باشیم.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .