عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سامانه‌های هوشمند جاده‌ای کشور ارتقا می‌یابند

با هدف مدیریت بهتر راهها و کاهش حوادث جاده‌ای:

سامانه‌های هوشمند جاده‌ای کشور ارتقا می‌یابند

 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در سال جاری برنامه‌های توسعه‌ای گسترده‌ای برای تجهیز سامانه‌های هوشمند جاده‌ای از جمله سامانه مدیریت ناوگان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سامانه‌های نظارت تصویری، تردد شمار و ثبت تخلفات در دستور کار این سازمان است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، منصور فخاران در جلسه همفکری و بررسی عملکرد و برنامه های استان های گلستان، مازندران، خراسان شمالی،تهران و البرز که در استان گلستان برگزار شد با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای برای ارتقای سامانه‌های هوشمند جاده‌ای کشور، اظهارداشت: برنامه های توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای با افزایش مجوزهای نصب و بهره برداری از این سامانه ها، توسعه نرم افزاری و جذب اعتبارات بیشتر در سال جاری پیگیری و دنبال می شود.

وی حمایت از این سامانه‌ها، ارتقا و هوشمند سازی آنها را در رفاه عمومی مردم و کاهش حوادث جاده‌ای بخصوص در منطقه شمال و شمال شرق بسیار موثر خواند.

فخاران، رویکرد مرکز مدیریت راههای کشور را رویکرد تبیینی و مردمی دانست و تصریح کرد: برای آموزش نیروی انسانی مراکز کشور نیز برنامه‌هایی در دست اجراست تا با ارتقای دانش و انتقال تجارب نیروها بتوانیم فعالیت ها و خدمات گسترده‌ای را برای شکوفایی و توسعه راهها و حوزه حمل و نقل کشور ارائه کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت سامانه های هوشمند جاده‌ای در مدیریت بهینه راهها و در نهایت کاهش تصادفات و تلفات جاده ای گفت: هم اینک در سطح جاده های استان ۱۴۴ سامانه هوشمند اعم از نظارت تصویری، ثبت تخلفات جاده ای، تردد شمار و توزین در حال حرکت و سامانه مدیریت ناوگان راهداری، سامانه پیام متغیر و ترافیک نما فعال است.

عادل مصدقی در جلسه همفکری و بررسی عملکرد و برنامه های استان های گلستان، مازندران، خراسان شمالی،تهران و البرز، اظهارداشت: برای توسعه این سامانه‌ها بخصوص در نقاط حساس و آسیب پذیر و بحرانی راهها در سال جاری اقدام شده تا با هماهنگی پلیس راه از حوادث جاده ای و آسیب به راهها از جمله اضافه تناژ جلوگیری بعمل آید.

مصدقی همچنین گفت: به منظور دسترسی های موردی به سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در استان‌های مجاور در مواقع بحران، پیگیری های مستمر انجام شده است.

مصدقی با بیان اینکه شیوه‌های نوین مدیریتی بر مراکز مدیریت راه‌های کشور و بهره برداری از سامانه ها و فناوری های جدید کمک بهتری به مدیریت بهینه راهها و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای خواهد کرد.

وی مراکز مدیریت راهها را بخش فرامعاونتی برای اداره کل و دسترسی عموم مردم بیان کرد و ادامه داد: بهره برداری و استفاده از ظرفیت‌های موجود این مراکز در تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌های مدیریتی بسیار موثر و سودمند است.

در این جلسه عملکرد سال 1402 و برنامه های استان های گلستان، مازندران، خراسان شمالی،تهران و البرز برای مراکز مدیریت راهها در سال 1403 بررسی شد.

حضور در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و بازدید از ساختمان در حال ساخت راهدارخانه مرکزی گلستان از برنامه های سفر یکروزه رئیس مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به استان گلستان بود.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .