عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری کارگاه آموزشی سیر تحول لباس با رویکرد پوشیدگی بانوان

در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان انجام شد:

برگزاری کارگاه آموزشی سیر تحول لباس با رویکرد پوشیدگی بانوان

برگزاری کارگاه آموزشی سیر تحول لباس با رویکرد پوشیدگی بانوان

 کارگاه آموزشی سیر تحول لباس با رویکرد پوشیدگی بانوان در هفته مهارت و کارآفرینی، در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و فنی و حرفه‎ای استان گلستان؛ سمانه شهری نژاد استاد دانشگاه شریعتی تهران صبح امروز در کارگاه آموزشی سیر تحول لباس با رویکرد پوشیدگی بانوان که در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان برگزار شد، افزود: لباس دومین نیاز بشر است که در برابر سرما و گرما، عفاف و حجاب، آراستگی و وقار باعث حفاظت و صیانت انسان می شود.

 وی گفت: در هر جامعه ای نوع لباس زنان و مردان تابع شرایط اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی جامعه است، نوع پوشیدگی و طرز لباس پوشیدن، مرتبه اجتماعی بشر را نشان می دهد.

 این استاد دانشگاه با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب در دین اسلام در کمال اعتدال است، اظهار کرد: اندازه و اعتدالی که دین اسلام برای ما رقم زده آنقدر گسترده است که سهل انگاری و سخت گیری، افراط و تفریط در آن جایی ندارد و کاملا اعتدال در همه ابعاد دیده می شود.

 شهری نژاد بیان داشت: مهمترین بیماری عصر حاضر زیرپا گذاشتن قانون الهی حجاب، روی آوردن به فرهنگ تبرج و آرامش و پدیده برهنگی و بی بندوباری است.

 وی با اشاره به اینکه پوشیدگی در همه دوره ها وجود داشت، خاطرنشان کرد: اهمیت به لباس حتی در دوره ای که دین وجود نداشت پوشیدگی به عنوان اعتقاد مطرح بود.

استاد دانشگاه گلستان با بیان اینکه مد ریشه در غرب دارد، گفت: مد و مدگرایی مطابق با باورهای انسان نیست و به صورت همگانی واردبازار شد که در اکثر مواقع به اجبار از آن استفاده می شود و آنچه طبق ارزش هاست در بازار موجود نیست.

 شهری نژاد گفت: غم انگیزترین فاجعه معاصر این است که اینک انحراف آزادی و حجاب ارتجاع و کوته فکری قلمداد می شود، در حیطه فرهنگی شهر گرگان خیلی از اتفاقاتی که روی می دهد برای نسل دهه 60 و 50 آن مسائلی که در سن 20 سالگی و هنگام ورود به دانشگاه اتفاق می افتاد اکنون در پیش دبستانی روی می دهد که نشان می دهد باید هشدارها را جدی گرفت.

 بر اساس این گزارش؛ در این کارگاه آموزشی که با محوریت سیر تحول لباس با رویکرد پوشیدگی بانوان برگزار شد کارکنان و مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان حضور داشتند.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .