عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای طرح های متنوع در هفته ازدواج در استان گلستان


اجرای طرح های متنوع در هفته ازدواج در استان گلستان

 معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان، از اجرای برنامه های متنوع در هفته ازدواج خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان؛ حامد ملاحسنی در گفتگو با واحد روابط عمومی اداره کل برنامه های هفته جوان استان را تشریح کرد .
وی با اشاره به اینکه ۱۹ الی ۲۵ خرداد به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است، افزود: ۱۹ خرداد سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت خدیجه(س) است که در این ایام ، برنامه‌های متنوعی در حوزه جوانان استان گلستان برنامه‌ریزی شده است.
وی در تشریح این برنامه ها در این هفته عنوان کرد در «روز ازدواج» اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) ، راه‌اندازی مراکز «وصال شیرین» که یکی از طرح‌های خوب دولت سیزدهم است با هدف ارزان‌سازی خدمات ازدواج برای جوانان انجام می‌شود در این راستا بیش از یکصد خدمت در «سامانه همراه» بارگذاری شده است.
معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان گلستان از تشکیل ستاد ملی هفته ازدواج خبر داد و گفت: دستگاه‌های مختلف در این حوزه وظیفه‌مندی دارند، دبیرخانه ستاد در استان گلستان به معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سپرده شده است و ما وظیفه داریم برنامه‌های دستگاه‌ها را در این زمینه پیگیری کنیم.
ملاحسنی بیان کرد: مهمترین اتفاقی که در هفته ازدواج برنامه‌ریزی شده اجرای جشن‌های وصال است که در دولت سیزدهم ریل‌گذاری شد و برای ترویج ازدواج آسان جشن‌هایی برای زوج‌های جوان در هر شهرستان برگزار می‌شود.
وی افزود: سال گذشته در استان گلستان ۲۰ جشن وصال برگزار شد که یکی به صورت متمرکز با حضور برخط «شهید جمهور» آیت‌الله رئیسی در علی آباد کتول رقم خورد که برای ۳۰۰ زوج جشن وصال برگزار کردیم.
معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان گلستان توضیح داد: امسال با توجه به اتفاقات تلخی که برای شهدای خدمت رخ داد، بنای هیئت دولت این نیست که مراسم ازدواج جوانان لغو شود، با رعایت حرمت شهدای خدمت مراسم ازدواج جوانان با قدری تفاوت در محتوا و فضای جشن برگزار می‌شود.
ملاحسنی در ادامه بیان کرد: خطبه خوانی عقد برای همه زوج‌های جوان در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده است، اهدای هدایای ازدواج را در هر شهرستان داریم و یک جشن وصال در هر شهرستان برگزار می‌شود که دبیری آن به تشکل‌ها و سمن‌های جوانان سپرده شده است.
به گفته وی؛ سال گذشته ۶۲۵ زوج در جشن‌های وصال شرکت کردند، ۶۰۰ قلم جهیزیه به نوعروسان اهدا شد، ۱۳ هزار نفر هم در جشن‌های وصال مشارکت داشتند .
معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان گلستان در خصوص برنامه‌های ویژه هفته ازدواج از سوی دستگاه‌های دولتی اظهار کرد: آموزش‌ها و کارگاه‌های پیش از ازدواج داریم، برای مشاوره‌های رایگان در حوزه ازدواج جوانان فراخوان می‌شود، مراکز تخصصی و خانواده به زوج‌های جوان خدمات می‌دهند، تسهیل در اعطای وام‌های ازدواج با هماهنگی بانک‌ها در دستور کار است.
ملاحسنی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم جایگاه استان گلستان در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان ۳۰ بود که با تلاش‌هایی که در این دولت صورت گرفت تا پایان سال گذشته استان گلستان به رتبه هفدهم صعود کرد.
حامد ملا حسنی در پایان از بهره‌مندی ۸۱٫۵ درصد اعطای تسهیلات ازدواج به جوانان خبر داد و گفت: سال گذشته از ۲۷ هزار متقاضی وام ازدواج تعداد ۲۲ هزار و ۴۵۷ نفر وام ازدواج گرفتند.
همچنین خاطر نشان کرد تا کنون ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وام ازدواج در استان گلستان به زوج ها ی جوان پرداخت شده است و با توجه به اینکه شاهد افزایش وام ازدواج در سال گذشته بودیم، صف انتظار کاهش پیدا کرده و ما هدف گذاری کردیم که استان گلستان جزو ۱۰ استان برتر در اعطای وام ازدواج باشد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .