عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری دوره آموزش تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی


برگزاری دوره آموزش تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی

برگزاری دوره آموزش تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گلستان از برگزاری یک دوره آموزشی تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه نیروهای عملیاتی و داوطلبان اعزامی‌به عملیات اربعین حسینی ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، دکتر ناصر بای معاون آموزش و پژوهش استان اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و حرکت عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) به پیاده روی عظیم اربعین و خدمات جمعیت هلال احمر به زائرین حسینی، به منظور ارتقای سطح دانش علمی و مهارتی و توانمندسازی نجاتگران و داوطلبان اعزامی‌به عملیات اربعین، یک دوره آموزش تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی با حضور ۱۹ داوطلب برگزار شد.
وی با بیان اینکه مدیریت استرس و مدیریت تجمعات انبوه به داوطلبان اعزامی آموزش داده می‌شود افزود: در این دوره مباحث کمک های اولیه از قبیل پانسمان، بانداژ، سوختگی‌ها، احیای قلبی و ریوی، مسمومیت ها و گزیدگی‌ها به فراگیران آموزش داده شد.
دکتر ناصر بای با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر به زائرین در داخل مرزها و در کشور عراق خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه زائرین مسافت طولانی را پس از ورود به کشور عراق و در گرمای هوا طی می‌کنند و حرکت خیل عظیم زائرین، از مباحث مهم دیگر در این دوره آموزشی گرمازدگی، گرفتگی عضلات، بیماری‌های عفونی واگیردار و راه‌های پیشگیری از آن است.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به لزوم آشنایی نیروها با مسیرهای پیاده روی اربعین برای ارائه خدمات موثرتر، گفت: در این دوره ۱۲ ساعته نیروهای اعزامی‌با جغرافیای منطقه، مسیرهای پیاده روی و نحوه استفاده از بی سیم آشنا می‌شوند.

برگزاری دوره آموزش تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .