عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پتانسیل و توانایی های شهرستان بندرگز در حوزه کشاورزی بررسی شد

با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

پتانسیل و توانایی های شهرستان بندرگز در حوزه کشاورزی بررسی شد

پتانسیل و توانایی های شهرستان بندرگز در حوزه کشاورزی بررسی شد

 ششمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز برای بررسی پتانسیل و توانایی های این شهرستان در حوزه کشاورزی با دعوت از رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان برگزار شد.

در این جلسه دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبیین نقش جهادگران و بسیجیان در این دوران، بیان داشت: شهدای ما آگاهانه و از سر اعتقاد برای دفاع از میهن رفتند. جز اعتقاد و ایمان راسخ چیز دیگری نبود. آنچه در جبهه ها دیدم ایمان و اخلاص به رهبری نظام و کشور اسلامی مان بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه افزود: شهرستان بندرگز در زمینه کشاورزی به گونه ایی است که کمترین قطعه زمین سطح کشت را دارد اما بیشترین بهره بردار را به خود اختصاص داده است. می طلبد که به خاطر کم آبی و زمین های مستعد بندرگز، به سمت توسعه باغات و دامپروری برویم، و تا امروز یک چهارم زمین های زیر کشت بندرگز تبدیل به باغ شده است که جای امیدواری است.

وی گفت: تولید زنجیره ایی و احداث صنایع تبدیلی در این شهرستان می تواند هم سطح سرانه را بالا ببرد و هم کشاورزی را صرفه اقتصادی داشته باشد. شهرک صنعتی احداث شده در شهرستان بندرگز راهی است که بتوان تولید زنجیره در صنعت مرغداری و کشاورزی را گسترش داد. به طور مثال قیمت تمام شده مرغ در تولید زنجیره هزار تومان از تولید سنتی آن ارزان تر است و در نوسانات بازار می تواند خودش را حفظ کند. در این زمینه هم سازمان جهاد کشاورزی از هیچ گونه همکاری و مشاوره ایی دریغ نخواهد کرد.

دکتر مختار مهاجر در پایان گفت: در زمینه تغییر کاربری ها اجازه نخواهم داد به نام خیریه، تغییر کاربری برای زمین های خود، جهت افزایش قیمت بگیرند. در زمینه تغییر کاربری و حفظ منابع طبیعی سرلوح کارم رهنمودهای مقام معظم رهبری و دستورالعمل های دولت تدبیر و امید است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .