عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شادی کودکان در آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته ملی کودک


شادی کودکان در آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته ملی کودک

شادی کودکان در آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته ملی کودک

نمایشگاه هفته ملی کودک با عنوان "همه دوستان ما" از امروز به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی هنری کانون با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری و برخی از مدیران و مسئولین استانی همزمان با هفته ملی کودک افتتاح شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این آیین عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون و دبیر شورای برنامه ریزی هفته ملی کودک در استان گلستان ضمن تبریک هفته ملی کودک از کودکان به عنوان پدید آورندگان روز جهانی کودک یاد کرده و از همه ی مسئولین خواست تا در این هفته و همه ی روز های سال به کودکان بیشتر از گذشته توجه کرده و به حقوق آن ها همانند دیگر شهروندان احترام بگذارند.

وی با اشاره به این که آرزوی همه بزرگ تر ها قدم گذاشتن به دنیای کودکی است، از همه کودکان امروز خواست تا قدر این لحظات زیبای زندگی خود را دانسته تا در آینده حسرت این روز های زیبا را نخورند.

هم چنین دبیر شورای برنامه ریزی هفته ملی کودک جایگاه کودک را در دین اسلام نزد خانواده های ایرانی بسیار با ارزش دانسته و افزود: پیامبر (ص) همواره با کودکان از روی محبت و مهربانی رفتار کرده و از ناراحتی کودکان آزرده خاطر می شد.

سیفی با بیان داستانی مختصر از زندگی پیامبر (ص) با موضوع بازی با کودکان پرداخته و رو به مسئولین تصریح کرد: اگر می خواهیم دنیای زیبایی داشته باشیم بایستی تلاش کنیم تا گل لبخند را بر لبان کودکان جاری باشد.

گفتنی است، در اولین روز از برپایی این نمایشگاه که با مشارکت دستگاه ها و نهاد های استان از جمله شرکت آب و فاضلاب روستایی، جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، کتابخانه های عمومی، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی، حمل و نقل و پایانه ها، فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، محیط زیست برگزار شده است، کودکان و نوجوانان با شور و اشتیاق از غرفه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی بازدید کردند و مربیان کانون و دیگر مربیان حاضر در غرفه ها نیز به تشریح فعالیت های مربوطه پرداختند.

کاردستی، نجوم، پویانمایی، سفال و نقاشی، قصه گویی، معرفی کتاب، قرآن و حدیث و مهارت های زندگی از جمله فعالیت هایی است که در 3 غرفه کانون پرورش فکری از سوی مربیان برای کودکان علاقه مند تشکیل شده است.

برپایی ویژه غرفه کبوتر های عاشق یادمان 51 شهید حادثه غم انگیز منا، خوانش بیانیه هفته ملی کودک توسط عضو کودک مرکز، اجرای سرود، برگزاری مسابقه و تئاتر نمایشی با عنوان "حسنی و بچه آهو" و در آخر اهدای جوایز از دیگر برنامه های این آیین بود.

شایان ذکر است این نمایشگاه تا 21 مهرماه از ساعت 8 الی 14 به آدرس شهرک ویلا شهر، نبش ویلای 12، مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرگان پذیرای کودکان و نوجوانان علاقه مند خواهد بود.

 

شادی کودکان در آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته ملی کودک

 

شادی کودکان در آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته ملی کودک

 

شادی کودکان در آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته ملی کودک

 

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .