عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اشتغال 85 هزار کارجو با مراجعه به مراکز کاریابی

مدیرکل کاریابی های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتمایی در گرگان:

اشتغال 85 هزار کارجو با مراجعه به مراکز کاریابی

اشتغال 85 هزار کارجو با مراجعه به مراکز کاریابی

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود 250 هزار کارجو در مدت شش ماهه امسال در سامانه کاریابی‎ها ثبت‎نام کردند که از این تعداد 85 هزار نفر مشغول به کار شدند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‎های مهمی که امسال در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است ارتباط با بخش‎های کارآفرینی، کاریابی و دانشگاه‎ها است که در این راستا برنامه مدونی پیش‎بینی شد.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک کتاب 300 صفحه‎ای به وزارت علوم ارائه کردیم و به رئیس‎جمهور نیز پیشنهاد شد که این مهم در برنامه دانشجویان گنجانده شده و دانشگاه‎ها وارد فضای کار شوند.

اکبرنیا با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 20 درصد مراجعه‎کنندگان به کاریابی‎ها از دانشگاهیان هستند، افزود: برنامه تاک دانش جزو اقدامات عملیاتی این وزارتخانه است، با توجه به اینکه نرخ بیکاری در حوزه فارغ‎التحصیلان روند صعودی دارد برنامه‎های هدایت شغلی برای این قشر مورد توجه بیشتری است.

وی بیان داشت: طرح کارورزی فارغ‎التحصیلان را با اعتبارات محدود می‎توان اجرا کرد، گفت: طرح کارورزی فارغ‎التحصیلان در سال‎های 1385 تا 1387 انجام شد که سابقه موفقی داشت و بیش از 100 هزار فارغ‎التحصیل از این طرح استفاده کرده و به بازار کار معرفی شدند.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: حدود 60 درصد فارغ‎التحصیلان در طرح کارورزی ادامه کار دادند.

اکبرنیا با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 800 کاریابی داخلی در کشور وجود دارد، گفت: 75 کاریابی خارجی فعال است، همه کاریابی‎ها دارای مجوز هستند، بر اساس قانون اگر مراکز کاریابی بدون اخذ مجوز فعالیت کنند فعالیت آنها تخلف محسوب شده و بر اساس قانون با آنها برخورد می‎شود.

وی بیان داشت: همه کسانی که در ارتباط با کارگر، کارجو و تعادل بین عرضه و تقاضا فعالیت می‎کنند زمینه اخذ مجوز آنها را فراهم خواهیم کرد تا به صورت قانونی فعالیت کنند.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه گسترش کاریابی‎ها و الکترونیکی کردن آنها جزو برنامه‎های محوری وزارتخانه است، گفت: کاریابی‎ها باید با توجه به پیشرفت تکنولوژی خودشان را به‎روز کنند.

اکبرنیا افزود: دستورالعملی تدوین و ابلاغ به کاریابی‎ها شده است تا بر اساس آن برنامه‎های خود را از حالت سنتی خارج کنند و به سمت الکترونیکی پیش بروند.

وی با اشاره به اینکه سایت‎های شغلی راه‎اندازی می‎شود، گفت: برای اینکه فضای بازتری برای تعامل برقرار شود سایت‎های شغلی راه‎اندازی می‎شوند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 783
  • کد خبر : 13407