عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در بحث تامین امنیت غذایی نباید به مزرعه بیگانگان وابسته بود

معاون امور زراعت وزرات جهاد کشاورزی در همایش کشت محصولات پاییزه:

در بحث تامین امنیت غذایی نباید به مزرعه بیگانگان وابسته بود

در بحث تامین امنیت غذایی نباید به مزرعه بیگانگان وابسته بود

 

گردهمایی سالیانه کشت محصولات پاییزه صبح روز گذشته در محل سالن کانون طه به منظور ترویج و تبیین مزایای کشت پاییزه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گلستان، در این همایش مهندس کشاورز معاون امور زراعت وزرات جهاد کشاورزی، مهندس اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح گندم کشور، دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، دکتر محمدجعفر ملکوتی عضو هئیت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس، مهندس مرگدری معاون استاندار گلستان، رحمت الله نوروزی نماینده مجلس و معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از کشاورزان حضور داشتند.

در ابتدای جلسه مهندس کشاورز گفت: استان گلستان با توجه به این که وضعیت اقلیمی نامناسب و دچار کم بارشی شده است، اما در سال گذشته با مدیریت صحیح و استفاده از تکنولوزی و تقویت مسایل فنی، میزان برداشت قابل قبولی داشت به خصوص در برداشت محصول گندم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: باید پذیرفت که وضعیت اقلیمی ایران در وضعیت خشکسالی است، اما با تدبیر و استفاده از دست آوردهای علمی می توان تاثیر این وضعیت را در بهره وری برداشت محصولات کاهش داد. بنابراین باید از تولید حمایت کرد و یک حمایت منطقی و راهبردی داشت. ما جز افزایش عملکرد در واحد سطح راه دیگری در به صرفه کردن کشاورزی نداریم و باید برای هر جغرافیایی در کشور، برنامه عملیاتی متناسب با همان منطقه تهیه کرد.

معاون وزیر جهادکشاورزی در پایان گفت: متاسفانه در سال های گذشته در برخی از محصولات که خودکفایی داشتیم و صادرکننده بودیم، بدل به واردکننده شدیم. و البته 92 درصد واردات محصولات کشاورزی به 8 محصول اختصاص داشت از جمله گندم، پنبه، حبوبات، ذرت و ... این یعنی ورشکسته کردن کشاورزان و زیر سوال بردن امنیت غذایی کشور. نباید در تامین امنیت غذایی به مزرعه دیگری و بیگانه وابسته شد.

در ادامه دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: در سال گذشته، متاسفانه مسایل جوی از جمله سرمای شدید و کم بارشی باعث تخریب مزارعه استان شد اما با این حال در برداشت گندم توانستیم پیش بینی ها را برآورده کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: وضعیت جوی استان آنالیز دقیق علمی شده است و بر اساس آن برنامه ای تدوین شده که کشاورزان بتوانند در برابر مسایل اقلیمی آماده باشند. و البته با ارایه ارقام مقاوم در برابر خشکی و سرما، به کشاورزان افزایش 40 درصدی محصول داشته باشیم.

دکتر مختار مهاجر در پایان گفت: کشت کلزا بهترین تناوب برای گندم و جو است که به افزایش بهره وری آنها هم کمک می کند.

لازم به ذکر است، در این همایش یک روزه دکتر محمدجعفر ملکوتی عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس درباره سو تغذیه گیاهان و محصولات کشاورزی و نحوه استفاده از بذور و کود سخنرانی و کارگاه آموزشی داشتند و به سوالات کشاورزان پاسخ دادند.

در بحث تامین امنیت غذایی نباید به مزرعه بیگانگان وابسته بود

 

در بحث تامین امنیت غذایی نباید به مزرعه بیگانگان وابسته بود

 

در بحث تامین امنیت غذایی نباید به مزرعه بیگانگان وابسته بود


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .