عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تولد اولین نسل دو قلوهای گوسفند نژاد رومانوف در شهرستان گالیکش


تولد اولین نسل دو قلوهای گوسفند نژاد رومانوف در شهرستان گالیکش

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: در راستای اجرای طرح اصلاح نژاد دام سبک در شهرستان گالیکش اولین دو قلو های نژاد رومانوف متولد شدند وی هدف از اجرای این طرح را تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، افزایش بهره وری، کاهش تلفات، بهبود مدیریت تولید مثل و کاهش 30 درصدی هزینه ها اعلام کرد.

مهندس حبیب ا... زارع افزود: این طرح با بهره گیری از قوچ های نژاد رومانوف در یک گله به ظرفیت 68 راس با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال در روستاهای فارسیان فرنگ، قلی تپه و آقمیش اجرایی شد.

وی نهادینه کردن ژن دوقلوزایی، افزایش دوقلوزایی 30 درصدی، افزایش زایش به میزان 3 مرتبه در طی 2 سال، افزایش بره زایی به میزان 120 درصد و افزایش درآمد کشاورزان را از مزایای این طرح برشمرد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گالیکش در خصوص ویژگی های بره های نژاد رومانوف گفت: با بهره برداری از توان ژنیتیکی نژادهای خوب دنیا و انتقال این ژن ها به توده گوسفندان بومی باعث افزایش تعداد دوقلوزایی و بهره وری می شویم.

مهندس زارع خاطر نشان کرد: نژاد رومانوف یک نژاد سبک وزن و دوقلو زا و متناسب مناطق کوهستانی شهرستان می باشد و دارای خاصیت دوقلو زایی تا 25 درصد و سریع الرشد و کم دنبه می باشد که این خصوصیت موجب تسریع در رسیدن هر راس دام به وزن اقتصادی می شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .