عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ظرفیت جذب اشتغال در ایران بسیار پایین است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار:

ظرفیت جذب اشتغال در ایران بسیار پایین است

ظرفیت جذب اشتغال در ایران بسیار پایین است

 معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در ثروت‌آفرینی تاکید کرد و گفت: ظرفیت جذب اشتغال در ایران بسیار پایین است.
دکترحسن طایی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی دانشگاه کارآفرین و کسب و کار دانشجویی در گرگان اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرین شدن و ارزش‌آفرینی سوق پیدا کنند، نقش دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که به مثابه یک دستگاه ثروت‌آفرینی کند.

وی اقتصاد ایران را در مقایسه با اقتصاد جهان کوچک خواند و تصریح کرد: میزان GDP در ایران 400 میلیارد دلار است، در حالی که اقتصاد جهان 75 تریلیون دلار برآورد شده‌است، ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد، ولی از لحاظ تولید کمتر از یک درصد است و این یک وضعیت هشداردهنده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه شاخص‎های جمعیتی ایران با کشور آلمان تقریبا مشابه است، افزود: کشور آلمان 40 میلیون شاغل و کشور ایران 22 میلیون شاغل دارد که نشان می‎دهد ظرفیت جذب اشتغال ایران پایین است.

طایی درخصوص اجرای طرح «تاک دانش» گفت: «تاک دانش» با اولویت توانمندسازی، اشتغال‎پذیری و کارآفرینی پیش‎بینی شده‌است منظور از توانمندسازی دادن قدرت به شخصی برای انجام عمل است به معنای این‌که وقتی یک فرصت شغلی پیدا می‎کنیم، باید نسبت به حفظ و تداوم آن نیز مبادرت داشته‌باشیم.

وی توجه به عوامل بیرونی را از مهمترین عوامل اشتغال‎پذیری ذکر کرد و افزود: دانشجو باید با بهره‎گیری از فرصت‎ها بتواند ایجاد ارزش کند، وقتی گفته می‎شود دانشگاه کارآفرین است، باید بتواند دانشجویان کارآفرین تربیت کند و دانشجویان آنقدر دارای قابلیت شوند تا در برابر مخاطرات فعالیت اقتصادی و ریسک‎های آن متعهد باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: ما می‎خواهیم انسان‎هایی تربیت کنیم که با تکیه بر نوآوری و تشخیص نه مصلحت و اقتضائات برای ارزش‎آفرینی در جامعه تلاش کنند.

طایی بر لزوم راه‎اندازی مرکز خدمات شغلی دانشگاهی تاکید کرد و بیان داشت: یکی از ضروری‎ترین راه‎های ارتباط دانشگاه و صنعت ایجاد و راه‎اندازی مرکز خدمات شغلی دانشگاهی است.

وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: شما باید انواع جستجوی شغلی را فرابگیرید، ابتدا با رزومه‎نویسی آشنا شوید و هر شش ماه یکبار رزومه خود را به‎روز کنید و مهارت‎ها و شایستگی‎های خود را در رزومه لحاظ کنید.

طایی مراجعه موسسات کاریابی را در ایجاد اشتغال دانش‎آموختگان دانشگاهی مهم خواند و افزود: کاریابی‎ها، سایت‎های شغلی و روزنامه‎ها برای آشنایی با فضای کسب و کار بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط استخدام در کشور دشوار است، اظهار کرد: ما در زمینه اشتغال محدودیت داریم، دانش‎آموختگان باید از مهارت‎ها و شایستگی‎هایی که دارند در فضای کسب و کار بهره بگیرند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مسئولان استان به ویژه مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان خواست تا نسبت به طرح همیار کارآفرین مبادرت کنند.

طایی بر لزوم توسعه کسب و کارهای دانشجویی تاکید کرد و ابراز داشت: دانشجویان باید بتوانند نسبت به تجاری‎سازی ایده‎های خود اقدام کنند، فرآیندی که باعث شکل‎گیری ایده در ذهن می‎شود باید در قالب تولید کالا و خدمت به بازار عرضه شود زمانی که این مهم تحقق پیدا کرد یک اقدام کارآفرینانه شکل گرفته‌است.

ظرفیت جذب اشتغال در ایران بسیار پایین است

 

ظرفیت جذب اشتغال در ایران بسیار پایین است

 

ظرفیت جذب اشتغال در ایران بسیار پایین است

 




نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 778
  • کد خبر : 14263