عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هم‎اندیشی انجمن ها و تشکل‎های دانشجویی دانشگاه‎های استان گلستان


جلسه هم‎اندیشی انجمن ها و تشکل‎های دانشجویی دانشگاه‎های استان گلستان

 

صبح امروز جلسه هم‎اندیشی انجمن ها و تشکل‎های دانشجویی دانشگاه‎های استان گلستان به همت دانشگاه‎جامع علمی کاربردی استان گلستان برگزار شد.

در این جلسه، میرباقری، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان ،با بیان اینکه 16 آذر ماه یک مدال و یک افتخار برای قشر دانشجو است، گفت: روحیه دانشجویی منشاء تحولات است و در زمان و فرصت مغتنم خود حادثه آفرین خواهد بود.

وی دانشجو را مظهر هوشیاری و فرهیختگی دانست و افزود: باید در اذهان عموم مردم شاخص‎های دانشجو زنده بماند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان خاطرنشان کرد: دانشجو از ظرفیت عظیمی برخوردار است و مسئولان امر دانشگاه‎ها بای به مدیریت و ظرفیت قشر فرهیخته دانشجو توجه داشته باشند.

میرباقری ابراز داشت: قشر دانشجو در کنار امام(ره) در سال 1357 پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و با مرور آن روزها در خواهیم یافت که بیشترین قشری که در آن ایام به خیابان‎ها آمد و تظاهرات می‎کردند دانشجویان و جوانان 16 تا 24 سال بودند.

وی بیان داشت: آزاد اندیشی و عدم وابستگی قشر جوانان یک فرصت است که باید از ظرفیت‎های آن به درستی و در راستای استقلال و اقتدار نظام جمهوری اسلامی استفاده شود.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان با بیان اینکه دانشجو از ظرفیت و رسالت عظیمی برخوردار است، افزود: مسئولان و متولیان دانشگاه‎ها باید بتوانند از ظرفیت‎های دانشجویی به درستی بهره‎برداری و مدیریت کنند.

میرباقری ابراز داشت: دانشجو از ویژگی‎های خاص خود برخوردار است که این قشر را از سایر بخش‎های جامعه متمایز می‎کند چرا که دانشجو یک نیروی آزاد اندیش و مستقل است.

وی با بیان اینکه وجود ظرفیت دانشجویی در کنار امام(ره) باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد، گفت: با توجه به وابستگی‎های کم این قشر و مولفه آزاد اندیشی امام(ره) توانست با پشتیبانی نیروهای جوان و نوجوان انقلابی، انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان ادامه داد: امام(ره) در سال 1342 فرمودند یاران من امروز در گهواره هستند، ابراز داشت: در سال‎های 1357 بیشترین نیروهای انقلابی که در خیابان‎ها تظهارات می‎کردند از قشر جوانان و دانشجویان بودند و این مهم بصیرت امام خمینی(ره) را نشان می‎دهد.

میرباقری با بیان اینکه امروز نسبت به عدم وابستگی و آزاد اندیشی قشر دانشجو مسلمان برداشت‎های غلطی می‎شود، گفت: در قرآن کریم که مهندسی کلمات است به میزان کلمه آخرت کلمه دنیا آمده و این بیانگر یک توازن است و لذا بر اساس این آموزه‎ها اگر بخواهیم آن طور که شایسته است برخورد کنیم باید بتوانیم استقلال خود را حفظ کنیم.

وی عدم وابستگی در بین جوانان را یک فرصت دانست و گفت: انسان‎های فرهیخته که تعلقی به دنبا نداشتند در هشت سال دفاع مقدس رشادت آفرین بودند و در جنگ نابرابری که بیش از 70 کشور دنیا با ما سر ستیز داشتند سربلند بیرون آمدند.

همچنین ، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان، دکتر برزعلی، در این جلسه با اشاره به روز دانشجو و 16 آذر ماه گفت: امروز مقام معظم رهبری تاکید دارند که دانشجویان باید به دنبال حفظ آرمان‎های انقلاب اسلامی باشند.

وی با بیان اینکه امروز باید منویات مقام معظم رهبری به خصوص در دیدار با دانشجویان و مسئولان دانشگاهی مورد توجه قرار بگیرد، افزود: توجه به بصیرت افزایی، نفوذ، استکبارستیزی وجنگ نرم دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی موضوعاتی است که مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و دانشگاهیان مطرح کردند.

رئیس دانشگاه جامع علمی‎کاربردی استان گلستان به موفقیت و کسب رتبه نخست جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی‎کاربردی گلستان اشاره کرد و ابراز داشت: دانشگاه علمی‎کاربردی گلستان در حوزه فرهنگی و مذهبی گسترش کمی و کیفی خوبی داشته است.

دکتر برزعلی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی‎کاربردی گلستان توانست در امسال برای نخستین بار در طول تاریخ تاسیس خود حائز رتبه نخست جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‎های جامع علمی‎کاربردری در کشور شود، ابراز داشت: با توجه به منویات مقام مظعم رهبری قشر دانشگاهی و تشکل‎های اسلامی بار سنگینی را در راستای بصیرت افزایی ایمان ، تقوا و عمق بخشی به دوش می‎کشند.

در ادامه جلسه دانشجویان و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان به گفتگو بصورت پرسش و پاسخ پرداختند .گفتنی است این جلسه هم‎اندیشی با حضور انجمن ها و تشکل‎های دانشجویی 10 دانشگاه برتر استان گلستان برگزار شد.

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .