عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » واقعه ۵ آذر گرگان ثبت ملی شود

سرپرست بنیاد شهید امور ایثارگران استان گلستان:

واقعه ۵ آذر گرگان ثبت ملی شود

 سرپرست بنیاد شهید امور ایثارگران استان گلستان در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه شورای عالی ترویج ایثار و شهادت، ثبت ملی پنج آذر را به عنوان اولین اقدام مد نظر قرار داده است، گفت: در راستای این موضوع دستگاه های اجرایی کل استان باید احساس مسئولیت کنند.

 به گزارش ایثارواحد گلستان ، علی اصغرفاضلی در اخبار شبانگاهی استان در رابطه با اقدامات انجام شده برای معرفی این قیام، گفت: در راستای این موضوع دستگاه های اجرایی کل استان باید احساس مسئولیت کنند و فقط بحث بنیاد مطرح نیست.

 فاضلی در رابطه با برنامه ها و تمهیدات مدنظر برای این روز، افزود: مراسمی در میدان سرخواجه تدارک دیده شده است، نامگذاری یک مکان فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است و به دنبال ثبت این روز به عنوان روز ملی با توجه به تبصره و ماده هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین طراحی یک سایت و پورتال و طراحی یک اپلیکیشن موبایل همان طور که برای سرداران شهید انجام دادیم برای شهدای پنج آذر هم انجام می دهیم.

فاضلی افزود: شورای عالی ترویج شهادت و ایثار که رئیس جمهور، ریاست این شورا، استاندار مسئول استانی و رئیس بنیاد استان هم دبیر آن هستند، ثبت ملی پنج آذر را به عنوان اولین اقدام مد نظر قرار داده است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت : ما در حال حاضر یک خیابان و بیمارستان به نام این روز داریم و تصمیم داریم برای آشنایی بیشتر جوانان یک فیلم فاخر و در شان این شهیدان با همکاری صدا و سیما بسازیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با بیان این که پیگیری ها برای ثبت ملی ۵ آذر همچنان ادامه دارد، گفت: سال های گذشته در برخی نطق های نزدیک به تاریخ پنج آذر به اهمیت این روز اشاره کرده ام.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .