عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یک هزار و 490 زوج گلستانی تا پایان سال جاری به خانه بخت می روند


یک هزار و 490 زوج گلستانی تا پایان سال جاری به خانه بخت می روند

یک هزار و 490 زوج گلستانی تا پایان سال جاری به خانه بخت می روند

 یک هزار و 490 زوج گلستانی تا پایان سال جاری با همکاری دستگاه های دولتی و مشارکت سازمان های مردم نهاد در چارچوب برنامه ازدواج آسان به خانه بخت می روند.

 به گزارش روابط عمومی ورزش و جوانان گلستان، چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گلستان با حضور نذیری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان، مدیرکل ورزش و جوانان گلستان و نمایندگان دستگاه های اجرایی ذیربط در معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

درچهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گلستان موضوعات برگزاری جشن ازدواج 1490 زوج در استان ، اوقات فراغت جوانان ، ایجاد بانک اطلاعاتی جوانان و تهیه شناسنامه سلامت جوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

طیبی مدیر کل ورزش و جوانان در این جلسه از برگزاری جشن ازدواج 1490 زوج جوانان گلستان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود : این ازدواج ها به صورت غیرمتمرکز در شهرهای استان برگزار می شود که امیدواریم با تداوم اجرای این برنامه بتوانیم جوانان را بیش از پیش به انجام دادن این سنت سفارش شده ترغیب کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به این که سن ازدواج بین جوانان بالا رفته است گفت: باید با برنامه ریزی و فراهم کردن زمینه ازدواج آسان بین جوانان و خانواده ها سن ازدواج را به سن معقول برسانیم.

طیبی از دستگاههای اجرایی مرتبط به حوزه جوانان خواست تا از ظرفیتهای موجود جهت خدمات به زوج های جوانان با موسسه مصباح الهداء در برگزاری جشن ازدواج 1490 زوج جوان استان همکاری لازم را داشته باشند .

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان هم در این جلسه با اشاره به تاکید دین مبین اسلام به ازدواج آسان افزود: ساده زیستی و ازدواج آسان موجب خوشبختی و عاقبت به خیری زوجین می شود.

علی نظیری اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ های نادرستی در امر ازدواج در جامعه رواج یافته و جوانان را دچار مشکل کرده است.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان در ادامه به اجرای طرح شناسنامه سلامت جوانان استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود گلستان بیش از 500 هزار جوان در رده سنی 18 تا 30 سال دارد که برای اولین بار در کشور، شناسنامه سلامت برای آن ها تهیه می شود.

وی ادامه داد: به دلیل بروز مشکلات اعتباری و نیروی کافی، امسال فقط می توانیم 10 درصد جوانان استان را مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار دهیم.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان گفت: از ابتدای سال جاری حدود یک هزار و 500 جوان شهر آق قلا دارای شناسنامه سلامت شدند اما به دلیل مشکلات موجود قادر به شناسنامه دار کردن همه 36 هزار جوان این شهر نیستیم.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .