عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عملیات اجرایی موزه بزرگ گلستان در گنبد کاووس آغاز خواهد شد


عملیات اجرایی موزه بزرگ گلستان در گنبد کاووس آغاز خواهد شد

عملیات اجرایی  موزه بزرگ گلستان در گنبد کاووس آغاز خواهد شد

هم زمان با برپایی همایش گلستان مقصد گردشگری در گلستان ،  عملیات اجرایی موزه بزرگ گلستان در گنبد کاووسنیز آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، مدیر کل این دستگاه اجرایی در این راستا گفت: در استان گلستان به دلیل تنوع جغرافیایی، قومیتی و پیشینه گسترده فرهنگی تاریخی و  طبیعی و یکی ازظرفیت های منحصربفرد میهن عزیزمان ایران، وجود و بهره مندی از موزه های هدفمند و جامعه ساز ضروری است و حتی گستره فرهنگی این استان، بخش هایی از استان های همجوار را نیز  دربر می گیرد.

ابراهیم کریمی در ادامه افزود: متأسفانه این استان فاقد موزه ای استاندارد و بزرگ و درشأن استان است و راه اندازی موزه بزرگ گلستان یکی از عوامل مهم در توسعه فرهنگی و اقتصادی منطقه خواهد شد.

وی اهداف ایجاد این موزه بزرگ را برشمرد واذعان داشت: توسعه و تقویت گردشگری پایدار، توسعه و ارتقای سطح فرهنگی جامعه،حفاظت و نگهداری و معرفی دست کم 10 هزار قلم شیء تاریخی و محوطه های فراوان تاریخی در سطح استان از جمله اهداف راه اندازی این موزه بزرگ است.

کریمیهمچنین راه اندازی بخش های نمایشگاهی، پژوهشی، رفاهی و خدماتی و آموزشی برای موضوعات مختلف اعم از  باستان شناسی، مردم شناسی، صنایع دستی، علوم و فنون، میراث طبیعی، مشاهیر منطقه، اسناد و نسخ خطی و ... که همه از ظرفیت های مهم استان محسوب می شوند را از دیگر اهداف راه اندازی این موزه عنوان کرد.

وی درادامه خاطر نشان کرد : تا کنون  جهت راه اندازی این موزه بزرگ، مصوبه شورای اسلامی شهرگنبدکاووس مبنی بر کاربری موزه ای زمین اخذ شده  و تفاهم نامه ای جهت  واگذاری زمین میان شهرداری گنبدکاووس و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری استان گلستان منعقد شده  است.

کریمی همچنین یاد آور شد: اعتبار انجام مطالعات کامل پروژه تخصیص یافته و برنامه ریزی عملیات اجرایی در سال 1394 صورت گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان درپایان گفت: موزه بزرگ گلستان در سطح استانی و با توجه به وسعت آن به صورت شبه منطقه ای است و مکان درنظر گرفته شده برای این موزه ، ضلع جنوبی بوستان داریوش در شهرستان گنبدکاووس  می باشد که 20 هزار متر مربع به موزه اختصاص خواهد یافت.

 

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .