عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مرمت و بهسازي دو تكيه تاريخي گرگان به پايان نزديك است

دبير ستاد احياي بافت هاي فرسوده گلستان:

مرمت و بهسازي دو تكيه تاريخي گرگان به پايان نزديك است

مرمت و بهسازي دو تكيه تاريخي گرگان به پايان نزديك است

دبير ستاد احياي بافت هاي فرسوده گلستان با اشاره به اجراي طرح "محرم تا محرم" با هدف احياي تكايا در مركز محلات بافت تاريخي گرگان، گفت: مرمت و بهسازي دو تكيه شاهيني و عقيلي در محله سبزه مشهد گرگان مراحل پاياني خود را مي گذرانند.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "علي بخش رستمي" در گفت و گويي خبري گفت: در حال حاضر استحكام بخشي و مرمت جامع اين دو تكيه به پايان رسيده و در مرحله اجراي عمليات مرمت داخلي و تاسيسات قرار دارند.

وي افزود: عمليات اجرايي مرمت اين تكايا يك ماه قبل از ماه محرم با پيگيري هاي اداره كل راه و شهرسازي گلستان بعنوان نماينده شركت عمران و بهسازي شهري ايران در استان و صرف اعتبار 260 ميليون تومان آغاز شد.

رستمي اظهار كرد: با اتمام عمليات مقاوم سازي، مرمت داخلي و اجراي تاسيسات تا قبل از آغاز ماه محرم، اين دو تكيه براي برگزاري مراسم عزاداري دهه اول محرم به روال هر سال در اختيار متوليان آن قرار گرفت.

مديركل راه و شهرسازي گلستان افزود: مرمت تكايا شامل نازك كاري داخل ساختمان، اسكلت بندي، سفال چيني سقف، نما و حتي در و پنجره ها مي شود كه با حفظ سبك و معماري زمان ساخت آنها انجام شده است.

وي، قدمت تكيه تاريخي شاهيني و عقيلي را بيش از 150 سال عنوان كرد و گفت: طرح"محرم تا محرم"، بخشي از پروژه بازآفريني شهري در بافت تاريخي شهر گرگان با اولويت چهار محله سرچشمه، دوشنبه اي، دربنو و سبزه مشهد است كه در حال اجرا هستند.

رستمي اضافه كرد: مرمت و بهسازي تكيه اصطبار در محله دوشنبه اي، مسجد ملا اسماعيل در محله دربنو و خانه تاريخي شعربافان در محله سرچشمه گرگان از ديگر طرح هاي در حال مرمت در قالب طرح محرم تا محرم مي باشد.

وي متذكر شد: در سال جاري نيز اين طرح با اجراي پروژه هاي جديد تداوم يافته است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .