عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بررسی راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار و توانمند سازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی


بررسی راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار و توانمند سازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی

بررسی راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار و توانمند سازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی

 درمراسمی بمنظور اشتغال پایدار وتوانمند نمودن مددجویان و افراد در معرض آسیب تحت پوشش بهزیستی شهرستان گنبد و بررسی و پیگیری راهکارها وطرح های موجود در این زمینه، نشست مشترک مدیرکل بهزیستی استان به اتفاق مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای و مدیر صندوق کارآفرینی امید استان با معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

دراین جلسه مدیرکل بهزیستی استان ضمن تبریک سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ظرفیت بالای مددجویان اشاره و گفت: هماهنگی بین دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار در پیشبرد اهداف اشتغال مهم بوده است و در ادامه هم می تواند با حمایت دیگر دستگاهها اتفاقات خوبی در این استان رقم بخورد که به پیشرفت و تعالی استان در امر اشتغال اقشار آسیب پذیر کمک نماید.

خانم رحمانی بااشاره به اینکه هرساله باید 10درصد ازمددجویان بهزیستی ازچرخه حمایت این سازمان خارج شوند افزود: خوشبختانه تنها در2ماهه اخیر65 نفرازاین عزیزان آموزش دیدند که با آمادگی بازار فروش می توانند به توانمندی برسند.

درادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تعامل بین دستگاهها برای پیشبرد اهداف منتهی به اشتغال را بسیار مهم عنوان کرد.

حمیدی گفت: با توجه به هماهنگی پیش آمده جهت افتتاح مرکز حرفه آموزی مددجویان، معتادین بهبود یافته و معلولین، این امر می تواند بسیار گسترش پیدا نموده و نقطه عطفی برای راه اندازی دیگر مراکزی مشابه این باشد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه آموزشی یک کار جدید است که هدف آن حمایت از قشر آسیب پذیر می باشد و با نتیجه گرفتن مناسب از آن و به هدف رساندن آن می تواند نظر مسئولین را به خود جلب کرده و حمایت ها را افزایش دهد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس اظهار داشت: فرمانداری از همه نظر در پیشبرد این کار خیر و تأثیرگذاز حمایت خواهد کرد تا به هدف خود که به اشتغال رسیدن این افراد است برسد.

تیرانداز مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان نیز در این جلسه به اهمیت کاهش آسیب های اجتماعی اشاره و گفت: این اداره کل برنامه های مختلفی را در این راستا پیگیری می نماید که بخشی از جامعه هدف آن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می باشد که بتوانیم آموزش ها را برای این قشر ارائه داده تا در اشتغال آنها موثر واقع شود و یک بخش کار نیز توسعه مشاغل خانگی است که در مرکز حرفه آموزی مددجویان گنبد هم 4 رشته تا حال حاضر ارائه می شود که می توان با برنامه ریزی تعداد حرفه های مورد نطر را هم افزایش داد تا مطابق با سلیقه و علاقمندی جامعه هدف دوره های آموزشی اجرایی گردد.

در ادامه پهلوری مدیریت امور شعب صندوق کارآفرینی امید نیز به بیان اهداف این صندوق پرداخت و گفت: ایجاد کارآفرینی و امید در جامعه وظیفه اصلی این صندوق است که با تعامل خوب صورت گرفته بین دستگاهها توانسته ایم ظرفیت ها را شناسایی و از کارآفرینی و خود اشتغالی حمایت نمائیم.

وی افزود: ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد خانواده ها از جمله اهداف این صندوق است که با برنامه ریزی خوبی که در سال جاری صورت گرفت توانستیم بسیار خوب در این عرصه ورود پیدا کنیم و در سال آینده نیز با قوت بیشتر پیگیر پیشبرد و حمایت از کارآفرینی خواهیم بود.

دراین جلسه پس  ازبحث وتبادل نظر اعضا جلسه مقررشد: تا کارگاه طراحی و چاپ روسری با استفاده از تسهیلات کارآفرینی صندوق کارآفرینی امید کار خود را آغاز کرده و اشتغالزایی بیش از 30 نفر را داشته باشد و در حال حاضر این روسری ها به بعضی نقاط کشور و حتی صادرات به کشورهای ایتالیا، آلمان، ترکمنستان و ... را دارد.  همچنین در پایان این جلسه مقرر شد کمیته راهبری با حضور دستگاههای مربوط به اشتغال و توانمند نمودن افراد آسیب پذیر تشکیل شود تا این طرح بصورت هدفمند راه خود را طی نماید.

گفتنی است:کارآموزان این مراکز اغلب از جامعه هدف بهزیستی مانند معتادین بهبود یافته ، زنان سرپرست خانوار و ... می باشند و اداره کل بهزیستی علاوه بر آموزش رایگان امکانات و وسایل لازم را نیز به صورت رایگان در اختیار مددجویان خود قرار می دهد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 1112
  • کد خبر : 17740