عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضورمیراث فرهنگی گلستان درنمایشگاه صنعتی و تجاری ایران در ترکمنستان


حضورمیراث فرهنگی گلستان درنمایشگاه صنعتی و تجاری ایران در ترکمنستان

حضورمیراث فرهنگی گلستان درنمایشگاه صنعتی و تجاری ایران در ترکمنستان

 میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، دردوازدهمین نمایشگاه صنعتی و تجاری ایران در ترکمنستان که با محوریت استان گلستان برگزار شد، حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی این اداره کل، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این راستا گفت: دوازدهمین نمایشگاه صنعتی و تجاری ایران درکشور ترکمنستان با محوریت استان گلستان به مدت سه روز از چهارم تا ششم اسفند در عشق آباد برگزار شد، که دراین نمایشگاه شرکت های ایرانی آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها در حوزه های مختلف صنعتی، مواد غذایی، ساختمانی ، نفت ، خدمات فنی و مهندسی را ارائه کردند.

 ابراهیم کریمی در ادامه گفت: این نمایشگاه تخصصی در فضای دو هزار مترمربعی در شهر عشق آباد تدارک دیده شد تا شرکت های ایرانی محصولات خود را به نمایش بگذارند.

 کریمی افزود: تعاونی های صادرات محور استان گلستان در این نمایشگاه بین المللی، دستاوردهای ایران را در بخش های خدمات، صنعت، فرش و صنایع دستی ارائه دادند.

 وی اذعان داشت: دراین نمایشگاه 4 هنرمند گلستانی و 3 بافنده فرش از استان حضور داشتند و نشست هایی با تجار و فروشندگان ترکمنستان برگزار شد.

 وی هدف از اعزام نمایندگان شرکت های تعاونی به این نمایشگاه را تلاش در جهت افزایش سهم صادرات و بهبود وضعیت اقتصادی استان با توجه به گسترش صادرات غیرنفتی بیان کرد و افزود: توسعه صادرات موجب تقویت بخش تعاون و اقتصاد کشور است.

 کریمی خاطر نشان کرد: میزبانی گلستان در برگزاری این نمایشگاه با توجه به اشتراکات فرهنگی و قومی این استان با جمهوری ترکمنستان باعث افزایش تعامل با این کشور همسایه می شود.

 وی در پایان اظهار داشت: مسئولان ترکمنستان با توجه به نیازمندی های این کشور، علاقه قابل توجهی به همکاری با ایران دارند و جذب و جلب همکاری، به تلاش و هنر تولیدکنندگان ایرانی بستگی دارد.

 

حضورمیراث فرهنگی گلستان درنمایشگاه صنعتی و تجاری ایران در ترکمنستان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .