عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشدید نظارت و کنترل بر بخش حمل و نقل جاده ای در ایام طرح نوروزی

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان:

تشدید نظارت و کنترل بر بخش حمل و نقل جاده ای در ایام طرح نوروزی

تشدید نظارت و کنترل بر بخش حمل و نقل جاده ای در ایام طرح نوروزی

 این نشست هماهنگی كه با حضور جانشین فرمانده پلیس راه و تشکل های صنفی بخش کالا و مسافر استان در اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان به عنوان دبيرخانه كميته خدمات حمل و نقل استان برگزار شد در خصوص تشدید نظارت بر نحوه عملکرد شرکتهای حمل و نقل مسافر، رانندگان و سطح خدمات به مسافرین در ايام طرح سفرهاي نوروزي سال 95 برنامه ريزي شد .

به گزارش روابط عمومي اداره كل حمل ونقل و پايانه هاي استان گلستان؛ مهندس مهدي ميقاني مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان و مسئول كميته خدمات حمل و نقل ستاد سفرهاي استان در این نشست گفت: طرح نظارت بر سفرهای نوروزی از 25 اسفند آغاز شده و از همین تاریخ نرخ کرایه‌های بخش مسافری ۱۵ درصد در کشور و استان گلستان افزایش پیدا می‌کند ضمن این که در اين مدت 20 روزه تمامي دستگاه هاي مرتبط با سفر و همچنين كليه فعالان در شقوق مختلف حمل و نقل اعم جاده اي، هوايي و ريلي آماده ارائه خدمت به هموطنان و مسافران محترم مي باشند.

رئيس كميته خدمات حمل و نقل ستاد تسهيلات سفرهاي استان افزود: با توجه به انجام 90 درصد حمل‌ونقل و جابه‌جایی کشور به‌ صورت جاده‌ای دو هزار و 250 دستگاه ناوگان حمل‌ و نقل مسافری شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در ایام نوروز آماده ارائه خدمت هستند.

میقانی اظهار داشت: از تاریخ 13 اسفند طرح اعزام زائرین در قالب کاروان راهیان نور آغاز شده و تا هشتم فروردین نیز ادامه دارد، ضمن این که یکی از مأموریت‌های مهم ما، اعزام ایمن و روان این اردو های فرهنگی به مناطق عملیاتی جنوب کشور است، وی ادامه: داشتن معاینه فنی برای خودروهای حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای الزامی است و دو مرکز مکانیزه معاینه فنی ناوگان سنگین در گرگان و علی‌آباد برای فعالیت مستمر در نظر گرفته‌شده که به صورتی جدی وظیفه خود را انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: سال گذشته 28 تردد شمار در جاده‌های استان گلستان فعال بود که امسال تعداد آن به 38 تردد شمار افزایش یافت و 16 دوربین نظارتی نیز در حوزه پلیس راهور و پلیس‌راه امنیت جاده‌ها را تأمین می‌کنند.

در خلال جلسه سرهنگ شایان جانشین پلیس راه استان به تبیین برنامه های پلیس راه در حوزه حفظ ایمنی در جاده ها و دستیابی به وضعیت مطلوب پرداخته و همچنین به مسائل مطروحه از سوی تشکل های صنفی پاسخ مناسب ارائه نمود.

اهم موضوعاتی که در نشست مذکور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت عبارت بودند از:- تعامل مشترك بخش با پلیس راه استان در جهت ارتقای ایمنی عبور مرور. - تشكيل تيم هاي نظارتي ویژه اماكن و ناوگان مسافربری. – تأکید بر توقف در زمان و مكان مناسب براي اداي فريضه نماز. – سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان ( سپهتن). – تأکید بر ثبت ساعت ناوگان مسافربری.- الزام در أخذ صورت وضعیت برای هر سفر توسط ناوگان مسافربری. – استقرار پليس در پايانه هاي مسافربري جهت كنترل ناوگان قبل از سفر، که در پایان از سوی مسئول کمیته خدمات حمل و نقل ستاد سفرهای استان جمع بندی شده و مقرر گردید با تمهيدات درنظر گرفته شده ضمن بازديدهاي پي در پي از فعاليت کمیته و ستاد های نوروزی مستقر در پایانه ها در صورت وجود مشکل تذکرات لازم ارائه شده و دررفع نواقص و مشکلات موجود دراسرع وقت تلاش موثر انجام شود .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .