عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کمیته حمل و نقل ستاد تسهیلات سفر گلستان فعال است


کمیته حمل و نقل ستاد تسهیلات سفر گلستان فعال است

 کمیته حمل و نقل ستاد تسهیلات سفر گلستان فعال است

 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه ها و رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و با دقت هرچه بیشتر کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان: مهدی میقانی، صبح امروز در بازدید از ستاد خدمات اجرایی سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته خدمات حمل و نقل در راستای افزایش ایمنی، تسهیل در تردد و حمل و نقل مسافران و گردشگران در محور های مواصلاتی تشکیل شده است.

وی افزود: برنامه ­ریزی برای بهره برداری از حداکثر ظرفیت دستگاه های دولتی و شرکت های بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی و ریلی، ارتقای ایمنی سفر ها و سطح کمی و کیفی خدمات حمل و نقل و نظارت بر عملکرد شرکت ها و موسسات فعال در این حوزه از اهداف دیگر تشکیل کمیته خدمات حمل و نقل در ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه ها و رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان تصریح کرد: بهره گيري از طرح نوروزي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ ای  و اهتمام به اجرای موثر آن، آماده سازي ترمينال ها و پايانه ها مسافری اتوبوسرانی، راه آهن، اسکله ها و فرودگاهها از مهمترین اقدامات کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی سفر است.

میقانی گفت: پيش بيني و تامین ناوگان ، برای حمل نقل ایام پیک سفر و سرويس دهي فوق العاده، پيش بيني ناوگان برای جايگزينی خودروهاي خراب و در راه مانده، هماهنگي و تسهیل در خصوص حمل كالا و بار همراه مسافر دیگر وظایف این کمیته است.

به گفته وی، آماده سازي، و زیباسازی فرودگاهها ، ايستگاه راه آهن بنادر مسافري در استان هاي ساحلي و ترمینال های اتوبوسرانی سطح استان گلستان متناسب با ایام نوروز، رسیدگی به وضعیت سرویس بهداشتی و نماز خانه های ترمینال ها و پایانه های مسافری و کنترل سطح کمی و کیفی و نرخ خدمات غرفه ها ی موجود در ترمینال ها و پایانه ها نیز از سوی کمیته حمل و نقل انجام می شود.

میقانی اظهار کرد: هماهنگي درباره تامين روشنائي محورهاي مواصلاتي بين استاني و شهرستاني و باز بینی آن، هماهنگي درباره رفع نواقص و تهیه و ساخت تابلوهاي راهنماي مسير و تابلو های معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی و سایر تابلوهای راهنمایی مسافران و گردشگران به ویژه تابلوهای مشترک 09629 و 141 و تابلو ها و علائم ترافيكي از دیگر فعالیت های کمیته خدمات حمل و نقل استان گلستان است.

وی خاطر نشان کرد: اجراي طرح کنترل ايمني وسايط نقليه عمومي زميني و دريائي مانند معاينه فني و ساير استانداردهاي لازم، همكاري با كميته آمار درباره ارائه آمار های مورد نیاز، شناسائي نقاط حادثه خيز و نصب تابلو های هشداري، پيش بيني جايگاه هاي سوخت سيار و برآورد و تامین سوخت مورد نیاز ایام پیک در محور های مواصلاتی نیز از وظایف کمیته خدمات حمل و نقل است.

میقانی رسیدگی به وضعیت کمی و کیفی وتوسعه و ايمني ناوگان حمل و نقل دريائي در استان های ساحلي، بهره گیری از خدمات سازمان هواشناسی کشور در محورهای زمینی، دریایی، هوائی، هماهنگي با صنف تعميركاران خودرو در تخصص هاي مختلف برای فعاليت در ايام نوروز در جاده ها، هماهنگي با شركت هاي بيمه اي برای پوشش خدمات بيمه اي در محل را از دیگر وظایف کمیته حمل و نقل دانست.

وی افزود: راه اندازي اكيپ هاي تعميرات سيار و گشت در مسيرهاي مواصلاتي، بهره گيري از طرح نوروزي امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ايران خودرو و سايپا، تشکیل ستاد تاخیر های پروازی و رسیدگی جدی به موضوع در خدمات حمل نقل هوایی، استقرار دفتری در معرض دید مسافران در ترمینال های مسافری زمینی،دریایی،هوایی ریلی برای مراجعه مسافران و گردشگران برای کسب اطلاعات و یا ارائه انتقادات، شکایات و غیره و راه اندازی اکیپ سیار امدادی حمل و تعمیرات و گشت در مسیر های درون و برون شهری با استفاده از ظرفیت و امکانات نمایندگان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در استان ها و سایر واحد های امداد خودرویی نیز از وظایف کمیته حمل و نقل است.

میقانی تاکید کرد: موضوع حمل نقل اعم از حمل نقل و ترافیک جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی در این کمیته و موضوع ساماندهی حمل نقل و ترافیک درون شهری در کمیته خدمات انتظامی امنیتی و ترافیک شهری، پیگیری می شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .