عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای اقتصاد مقاومتی، رفع بیکاری را در پی دارد


اجرای اقتصاد مقاومتی، رفع بیکاری را در پی دارد

 اجرای اقتصاد مقاومتی، رفع بیکاری را در پی دارد

[مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با عمل به مولفه های اقتصاد مقاومتی می توانیم معضل بیکاری را کاهش دهیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، مهندس امراله عباسی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب، شعار سال 95 را اقتصاد مقاومتی برگزیدند تا در 9 سال باقیمانده به سال 1404، نقشه راه اقتصاد را مشخص کنند.

وی افزود: ایشان لزوم این موضوع را در بیانات اولین روز بهار 95 اینگونه عنوان داشتند:" اگر ما بخواهیم مشکل رکود را حل کنیم، مشکل تولید داخلی را حل کنیم، بخواهیم مسئله‌ی بیکاری را حل کنیم، بخواهیم گرانی را مهار کنیم، علاج همه‌ی اینها در مجموعه‌ی مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است. اقتصاد مقاومتی شامل همه‌ی اینها است و می شود با اقتصاد مقاومتی به جنگ بیکاری رفت؛ میشود به جنگ رکود رفت؛ میشود گرانی را مهار کرد؛ میشود در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد؛ میشود فرصتهای بسیاری را برای کشور ایجاد کرد و از فرصتها استفاده کرد؛ شرطش این است که برای اقتصاد مقاومتی کار و تلاش انجام بگیرد."

عباسی بیان داشت: امام خامنه ای عمل واقعی به شاخص های اقتصاد مقاومتی را اولویت اصلی می دانند و کارهای مربوط به صدور بخشنامه و توصیه نامه توسط دولت را در حد کار مقدماتی ارزیابی می کنند. سال 1395 در حالی همچون سال های ابتدایی دهه 90، بر اقتصاد تاکید می شود که تجربه آسیب پذیری اقتصاد از تحریم ها، مشخص شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: در سال های آینده که تا حدودی اقتصاد فضای بهتری را تجربه خواهد کرد، دولت می تواند با عمل به مولفه های اقتصاد مقاومتی، کشور را در مقابل تهدیدات اقتصادی بیمه کند.

امراله عباسی در پایان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از به کارگیری مجدد تحریم ها و ایجاد موانع بر سر اقتصاد و معیشت، مقاوم سازی اقتصاد به عنوان اولویت اصلی دولت در تمامی ابعاد و تاکید بر توانمندسازی تولید ملی، تحقق اهداف سند چشم انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران را امکان پذیر خواهد کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 701
  • کد خبر : 18846