عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گزارش برداشت و شکرگزاری گندم در استان گلستان

توسط معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزیانجام شد:

گزارش برداشت و شکرگزاری گندم در استان گلستان

گزارش برداشت  و شکرگزاری گندم در استان گلستان

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: استان گلستان با ظرفیت تولید متوسط سالانه بیش از یک میلیون تن گندم رتبه سوم و گاها رتبه دوم تولید کشور و بالاترین میانگین تولید در واحد سطح (هکتار) دیم کشور را دارا است .

مهندس سهراب سهرابی افزود: گندم نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور ایفا می نماید و در حدود 25 درصد تولید استان صرف تامین نیاز داخلی استان و بیش از 75 درصد تولید گندم استان قابلیت تامین نیاز سایر استانهای کشور به منظور تولید آرد برای پخت نان یا سایر صنایع فرآوری ماکارانی، شیرینی پزی، بیسکویت سازی،کیک و کلوچه و... صادر می شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری با لطف و عنایت پروردگار متعال، برنامه ریزی های بعمل آمده توسط وزارت متبوع و سازمان جهاد کشاورزی و تلاش و همت والای کشاورزان سخت کوش و پر تلاش استان 381946 هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص یافت و پیش بینی می شود بیش از 1300000تن محصول گندم تولید و در حدود 1200000 تن خرید تضمینی گندم محقق گردد.

سهرابی همچنین افزود: به شکرانه این توفیق بزرگ الهی جشن شکرگزاری برداشت گندم در شهرستان گنبد روز دوشنبه مورخه 10/3/94 در محل میدان سوارکاری آن شهرستان، با حضور مهندس اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم کشور، حمیدی فرماندارشهرستان گنبد، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در این شهرستان، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها،رئیس و محققین مرکز تحقیقات کشاورزی استان،رئیس و مدیران سازمان تعاون روستایی، اعضای بنیاد توانمند سازی گندمکاران، تولید کنندگان ادوات به همراه جمع کثیری از کشاوزان گندمکار استان برگزار شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان ضمن تبریک به مناسبت این موفقیت بزرگ به کلیه کشاورزان،محققین، مدیران،کارشناسان و دست اندرکاران در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی –اقدام و عمل مزین شده است بر لزوم رفع مشکلات بهره برداران، ارائه تسهیلات مناسب ، اصلاح زیر ساختهای تولید به ویژه مدیریت و بهره وری آب، تامین و مصرف بهینه نهادها،همکاری های سایر بخشهای مرتبط با تولید و اهمیت پرداخت زکات جهت زودودن آثار فقر در جامعه اسلامی تاکید کرد.

گفتنی است در پایان، شرکت کنندگان در مراسم برداشت نمادین مزرعه گندم، مدیریت بقایا و خاکورزی حفاظتی در محل میدان سوارکاری آن شهرستان حضور یافتند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .