عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آرامش یا تشویش افکار عمومی بستگی به نقش و عملکرد روابط عمومی ها دارد

دکتر نصرتی :

آرامش یا تشویش افکار عمومی بستگی به نقش و عملکرد روابط عمومی ها دارد

آرامش یا تشویش افکار عمومی بستگی به نقش و عملکرد روابط عمومی ها دارد

 کارگاه آموزشی روابط عمومی با حضور تمامی کارشناسان و رابطان روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی گلستان و مراکز درمان مستقیم وغیر مستقیم استان با تکیه بر شعار اقتصاد مقاومتی برگزار گردید.

 دکتر احمد نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان دربخشی از این کارگاه طی سخنانی ضمن تاکید بر اینکه درعصر آگاهی واطلاعات به سر می بریم افزود : ما امروزه نمی توانیم لحظه ای را به دور از آگاهی ، اطلاعات واخبار درحوزه های مختلف سپری کنیم وکار با اخبار واطلاعات یکی از وظایف ذاتی ومهم روابط عمومی است و آگاهی جامعه منشعب از عملکرد روابط عمومی است.

مدیر درمان گلستان تاکید کرد: فعالیت های ارتباطی روابط عمومی با جامعه و بویژه ارتباط مداوم ومستمر با رسانه های ارتباط جمعی به عنوان نماینده افکار عمومی منجر به شناساندن سازمان درسطح جامعه و تسهیل ارتباطات و در نهایت اقناع وتفاهم با مخاطبان می شود.

وی با تاکید بر نقش اثرگذار روابط عمومی بر افکار عمومی ، آرامش یا تشویش درافکار عمومی را نتیجه مستقیم عملکرد حوزه روابط عمومی برشمرد و دراین راستا رصد کردن افکار عمومی از طریق نظرسنجی را جزئی از وظایف ذاتی روابط عمومی دانست.

دکتر نصرتی اخلاق حرفه ای در روابط عمومی را مهم دانست و تاکید کرد که اهمیت و بزرگی کار روابط عمومی نباید سبب شود که ما اصول اخلاقی این حوزه را نادیده بگیریم و نه کم گفتن و نه اغراق هیچ یک را دردستور کار خویش قرار ندهیم بلکه صداقت وشفافیت می تواند ما را درتعامل با سه نوع مخاطب داخلی (همکاران) ، خارجی (تامین کنندگان) و نهایی (بیمه شدگان وگیرندگان خدمات) به اهداف غایی ونهایی برساند وتمام ارتباطات وتلاشها باید منجر به رضایت مخاطبان نهایی گردد که البته این رضایت نهایی درگرو رضایت دو مخاطب دیگر نیز می باشد.

مدیر درمان گلستان گفت : این که ما درجامعه دیده می شویم نتیجه عملکرد روابط عمومی است و دیده شدن فعالیت همکاران وانعکاس آن درجامعه از این حیث مهم است.

وی همچنین درپایان سخنان خود از واحد روابط عمومی مدیریت درمان که فضای بحث وگفتگو و آموزش را برای کارشناسان ورابطان این حوزه فراهم نمود ونیز تمامی واحدهایی که به این اتفاق خوب کمک کردند تقدیر وتشکر کرد.

قبل از سخنان مدیر درمان استان مجتبی رضوانی رئیس وکار شناس ارشد روابط عمومی وامور فرهنگی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان طی گزارشی گفت : تشکیل تیم ارتباطی متشکل از همکاران ستاد ومراکز درمانی استان پیرو نگاه وپارادایم کار تیمی و بهره گیری از خرد جمعی بوده است و تلاش شده که همواره وبه صورت مستمر با حفظ ارتباطات دوسویه آموزشهای لازم تداوم یابد.

وی استفاده از تکنولوژیهای نوین ارتباطی را درحوزه روابط عمومی ضروری برشمرد و بهره گیری و انعکاس اخبار دراپلیکیشن های مبتنی بر تلفن همراه که توسط استانداری استان و شورای هماهنگی رفاه وتامین اجتماعی ایجاد شده دردیده شدن مدیریت درمان دربین مدیران ومخاطبان سازمان دراستان نقش مهمی ایفا می نماید.

وی با تاکید بر اینکه طی شش ماه گذشته بیش از 160 خبر از این مدیریت دراپلیکیشن های مذکور درج شده و شخص وزیر محترم تعاون ، کار ورفاه اجتماعی ومعاونین ایشان ، استاندار محترم استان ومعاونین ایشان ومدیران کل استان وسایر افرادی که تعداد آنها بالغ بر هفتاد هزار نفر می باشد واین نرم افزارها را درگوشی های خود نصب کرده اند این اخبار را دیده اند افزود : امروزه صرفا تولید خبر مدنظر روابط عمومی نیست بلکه جریان سازی خبر و اینکه خبر دست به دست شود وافکار عمومی را مملو نماید دردستور کار قرار گرفته است.

رضوانی از مدیرمحترم درمان استان ، معاونت ایشان وکارشناسان آموزش واداری ومالی به دلیل همکاری دربرگزاری این کارگاه آموزشی تقدیر وتشکر نمود.

گفتنی است این کارگاه آموزشی که برای اولین بار دربرج المان گرگان که بعد از برج میلاد تهران بلندترین برج کشور است برگزار شد تلاش شد که برای ارائه آموزشها از ظرفیت همکاران استفاده شود و درسال اقتصاد مقاومتی با نگاهی دوباره به دارایی های سازمان از اتلاف منابع پیشگیری نماییم .

درابتدای جلسه عباس علیخانی کارشناس روابط عمومی مدیریت درمان . مربی تدبر درقرآن ، سوره ای از جزء سی قرآن کریم را قرائت وضمن بیان ترجمه این سوره ، مطالب ونکات قابل تامل سوره زلزال را مطرح کرد و همکاران در این خصوص به بحث وتبادل نظر پرداختند.

درادامه محمدعلی خراسانی کارشناس روابط عمومی مدیریت درمان که دارای سوابق عکاسی در سطوح ملی وبین المللی است حاضران را با فنون عکاسی خبری آشنا کرد.

دربخشی دیگر از کارگاه آموزشی حمیدرضا آقاملایی مسئول روابط عمومی دفتر اسناد پزشکی ومدرس دانشگاه تکنولوژیهای نوین ارتباطی را معرفی نمود وبا بحث وتبادل نظر بین حاضران محاسن وآسیب های این تکنولوژیها درحوزه روابط عمومی بررسی شد.

درپایان این کارگاه با اهدای لوح تقدیر به تیم روابط عمومی استان از زحمات یکساله گذشته آنها تقدیر به عمل آمد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .