عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اتصال جاده ها به پايانه ها و مبادي مرزي، سياست وزارت راه و شهرسازي است

مديركل راه و شهرسازي گلستان:

اتصال جاده ها به پايانه ها و مبادي مرزي، سياست وزارت راه و شهرسازي است

اتصال جاده ها به پايانه ها و مبادي مرزي، سياست وزارت راه و شهرسازي است

 مديركل راه و شهرسازي گلستان گفت: سياست عمومي وزارت راه و شهرسازي در برنامه ششم توسعه اين است كه بتواند جاده هاي كشور را به پايانه ها و مبادي مرزي كشور متصل كند.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "ابراهيم مبارك قدم" در ديدار و نشست با فرماندار آق قلا و هيات همراه در محل سالن اجتماعات راه و شهرسازي، افزود: اين سياست با هدف افزايش كمي و كيفي تبادلات ترانزيتي در بخش كالا و مسافر و تسريع در زمان و كاهش هزينه ها دنبال مي شود.

به گفته وي، در اين سياست، پروژه هاي عمراني معنا يافته و اجراي آنها با توجه به منابع موجود و بر طبق اولويت ادامه مي يابد تا شاهد به بار نشستن آنها در بازده زماني كوتاه باشيم.

*** حجم تردد در جاده هاي گلستان دو برابر جاده هاي كشور است

مديركل راه و شهرسازي گلستان، ميانگين حجم تردد در جاده هاي استان را حدود دو برابر جاده هاي كشور بيان كرد و گفت: افزايش تراكم نسبي جمعيت استان در مناطق كوهپايه و دشت از جمله آق قلا، ميزان تردد ها را در اين استان به نسبت ميانگين كشور بالاتر كرده است.

به گفته مبارك قدم، وزارت راه و شهرسازي و همچنين اداره كل استان گلستان، ايمن سازي راه ها را اولويت نخست خود در برنامه هاي سال 95 قرار داده است.

وي، اولويت هاي ايمن سازي راه ها را، نصب نيوجرسي، گاردريل و حفاظ هاي ايمني، نصب، تعمير و تعويض تابلو و علائم افقي و عمودي، خط كشي، توسعه روشنايي ها و همچنين شانه سازي محورها بيان كرد.

مبارك قدم ادامه داد: علي رغم اينكه در سال جاري اقدامات گسترده اي در بخش روكش آسفالت محورها در دستور كار قرار گرفته اما جزو اولويت هاي بعدي وزارتخانه براي محورها خواهد بود.

  زمين و راه دو بازوي توسعه در هر منطقه است

اين مقام اجرايي گلستان، راه و زمين را، دو بازوي توسعه در هر منطقه دانست و خاطر نشان كرد: عينيت و فيزيك هرگونه برنامه ريزي در زمين تحقق پيدا مي كند و راه نيز، زيرساخت توسعه را بوجود مي آورد.

مبارك قدم گفت: از محورهاي اصلي اداره كل راه و شهرسازي گلستان براي توسعه راه هاي منطقه، چهارخطه كردن محور ترانزيتي گرگان- آق قلا به اينچه برون است كه در راستاي برنامه هاي توسعه استان از جمله احداث بندر خشك و منطقه آزاد اينچه برون صورت مي گيرد.

وي با اشاره به اينكه وزارت راه و شهرسازي عهده دار تامين بخشي از اراضي مورد نياز دستگاههاي دولتي و خدمات رسان در امر توسعه و عمران است، ادامه داد: به دليل محدوديت و مغايرت هاي قانوني موجود،واگذاري اراضي بايد بدرستي صورت گيرد تا ضمن بهره مندي دستگاههاي خدمات رسان از اين مزيت، برنامه هاي توسعه و منافع نسل آينده نيز در جهت توسعه پايدار تامين شود.

مديركل راه و شهرسازي گلستان با بيان اينكه هدف اصلي اداره كل در واگذاري اراضي، عمران و شهرسازي است، اضافه كرد: در شرايط كنوني، زمين مورد نياز براي فضاهاي آموزش عالي مطابق مصوبه شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران و براساس تعريف سرانه، نوع فعاليت و همچنين متناسب با عرصه و اعيان و پيشرفت فيزيكي فضاي مورد نظر اختصاص مي يابد.

تسريع در اتمام پروژه ميدان ورودي شهر آق قلا، مساعدت براي تامين زمين مورد نياز دانشگاه آزاد اسلامي و پيام نور و تسريع در امور حقوقي آن، بررسي نحوه تامين زمين ساخت هنرستان كشاورزي غرب استان و تامين زمين جهت احداث و استقرار ستاد نيروي انتظامي شهرستان از مواردي بود كه در اين جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .