عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مردم با مشاركت در نگهداري راه ها به حفظ جان خود كمك مي كنند

مديركل راه و شهرسازي گلستان:

مردم با مشاركت در نگهداري راه ها به حفظ جان خود كمك مي كنند

مردم با مشاركت در نگهداري راه ها به حفظ جان خود كمك مي كنند

مديركل راه و شهرسازي گلستان گفت: مشاركت مردم در نگهداري راه ها و علائم راهنمايي و رانندگي منصوبه در آنها، افزايش ايمني و حفظ جان آنان را در پي دارد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "علي بخش رستمي" در گفت و گويي خبري گفت: علائم راهنمايي و رانندگي بمنظور افزايش ايمني و حفظ جان مردم در طول راه ها نصب مي شود اما متاسفانه در جاده هاي بين شهري و محورهاي روستايي استان ديده شده كه برخي از افراد در نگهداري آنها غفلت و سهل انگاري مي كنند.

به گفته وي، اين موضوع بويژه در آن دسته از تابلوها و علائمي مانند خطرنماها، مسيرنماها، بال كبوتري ها، چراغ هاي چشمك زن سولار دو خانه اي و گاردريل ها كه در ارتفاع 5/1 متر از سطح جاده نصب مي شوند و دسترسي مردم به آنها آسان تر است، ديده مي شود.

رستمي با بيان اينكه سالانه هزينه هنگفتي صرف خريد، تجهيز و نصب علائم راهنمايي و رانندگي در طول راه ها مي شود، اضافه كرد: سال گذشته حدود 13 ميليارد ريال اعتبار صرف خريد تابلوها و علائم راهنمايي و رانندگي سطح جاده ها شد و امسال نيز همين مقدار اعتبار براي اين موضوع در نظر گرفته شده است.

مديركل راه و شهرسازي گلستان، فرهنگ سازي و مشاركت مردمي را، راهكاري مهم در نگهداري اين سرمايه هاي مهم ملي بيان كرد و گفت: امسال كه به فرموده مقام معظم رهبري سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاري شده بايد همه با هم تلاش كنيم تا فرهنگ استفاده از راه ها و علائم منصوبه در آنها با ارتقاي سطح دانش و اطلاعات مردم افزايش يابد چرا كه مشاركت در حفظ اين موارد منجر به كاهش تصادفات و افزايش درآمدهاي اقتصادي اجتماعي و در نهايت رفاه مردم خواهد شد.

وي يادآور شد: شماره تماس 5-32223131-017 مديريت اطلاعات راه هاي اداره كل راه و شهرسازي گلستان آماده دريافت هر گونه اطلاعات مي باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .