عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش های فنی وحرفه ای همگانی شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان:

آموزش های فنی وحرفه ای همگانی شود

 آموزش های فنی وحرفه ای همگانی شود

 همزمان با هفته ملی مهارت و گرامیداشت 6 مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی وحرفه ای، مدیر کل، معاونین، روسای ستادی و روسای مراکز آموزش فنی وحرفه ای گلستان با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان دیدار و گفتگو نمودند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان، ابوالفضل تیرانداز مدیرکل در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد آموزش های فنی وحرفه ای در استان و جامعه هدف، گفت: آموزش های فنی وحرفه ای سطح گسترده ای از افراد را در حیطه آموزشی خود می گنجاند که کارجویان و شاغلین در صنایع، صنوف، بنگاههای اقتصادی، پادگان ها و نیروهای انتظامی و ... از جمله آنها می باشد.

 وی در ادامه گزارشی از آموزش های ارائه شده در بخش دولتی و خصوصی ارائه و اظهار داشت: خوشبختانه با رهگیری انجام شده، بیش از 50 % از افرادی که آموزش های فنی وحرفه ای را گذرانده اند در همان حرفه خود مشغول به کار شده و در حال حاضر فعال می باشند.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان نیز در این دیدار با مهم دانستن نقش آموزش برای همه افراد، گفت: جامعه باید دائم در حال پیشرفت باشد و اگر نیازهای ابتدایی برای مردم طوری شود که خودشان مشکل خود را حل کنند این باعث می شود که آموزش ها از نظر کیفی ارتقاء پیدا کند.

 وی افزود: این بدین منظور است که کسی که دنبال کار است وقتی ببیند مردم کارهای ابتدایی خود را حل می کنند سعی می کند در زمینه های بالاتر وارد شده و آموزش ببیند.

 امام جمعه گرگان یکی از تأثیرات آموزش های مهارتی را ایجاد انگیزه برای ارتقاء فنی افراد عنوان کرد و گفت: نباید دنبال این باشید که فقط برای درآمد و کار آموزش دهید، بلکه باید همه اقشار جامعه را آموزش داد تا افراد بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان گلستان در ادامه گفت: وقتی جامعه دنبال این بیفتد که خود را بالا بکشد حتی اگر نوآوری داشته باشد استعدادها را نیز فعال می کند.

 نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: درست است که جامعه اصلی هدف آموزش ها، کارجویان هستند اما باید آموزش همگانی را هدف والای خود قرار دهید و این منجر به ارتقاء جامعه از نظر یادگیری هم می باشد.

 وی گفت: باید در آموزش فنی وحرفه ای فضا و امکان ورود به آموزش ها رو به همه مردم باز شود و مردم بدانند تمام آموزش های مورد نیاز جامعه را می توانند فرا بگیرند.

 آیت الله نورمفیدی با تأکید بر اینکه گاهی بی اطلاعی خانواده ها ممکن است خانه ای را به آتش بکشاند، اظهار کرد: پیشنهاد می کنم به خانه ها و محلات مراجعه کنید و خانواده ها را به آموزش دعوت کنید.

 وی با بیان اینکه ارتقاء نیافتن باعث فساد می شود، گفت: انسان موجودی است که باید همیشه در حال تکامل باشد و به فراخور آن، آموزش های فنی وحرفه ای هم دائما باید در حال پیشرفت باشد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .