عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تور رسانه ای و نشست خبری اداره کل راه آهن شمال شرق 2 برگزار گردید


تور رسانه ای و نشست خبری اداره کل راه آهن شمال شرق 2 برگزار گردید

 تور رسانه ای و نشست خبری اداره کل راه آهن شمال شرق 2 برگزار گردید

 به منظور تقدیر از اصحاب رسانه وارائه مهم ترین اقدامات انجام شده و در حال اجرای اداره کل راه آهن شمال شرق 2 تور رسانه به میزبانی این اداره کل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 2 ، در آستانه میلاد با سعادت هشتمين اختر تابناك آسمان امامت ومظهر پاکی و صداقت ،  ولادت حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) و مصادف با دهه كرامت وتقدیر از مقام و منزلت خبرنگاران و اصحاب رسانه و مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 میزبان تور رسانه ای و نشست خبری با اصحاب رسانه بود .

محمد رضا قربانی در این نشست گفت : بندر خشک اینچه برون موجب تحول اقتصادی و اشتغالزای منطقه خواهد شد.

مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 ضمن ارائه گزارشی از مهم ترین اقدامات اداره کل راه آهن شمال شرق 2 اظهار داشت : بندر خشک ، منطقه ای است در داخل کشور با دسترسی به دست کم دوشبکه حمل ونقل ، به ویژه راه آهن و در نزدیکی مراکز تجمع کالا که باعث بهبود نظام حمل و نقل درکشور با تکیه بر حمل زمینی کالا در فواصل طولانی توسط راه آهن و فواصل کوتاه توسط کامیونها خواهد شد

وی در جمع اصحاب رسانه عنوان نمود :  ایجاد بندر خشک اینچه برون موجب  تسهیل عملیات گمرکی و استفاده از مرز به عنوان نقطه عبورو  تسهیل تغییر وسائط حمل و نقل و در نهایت کاهش قیمت تمام شده کالا و تسهیل تجارت و تنظیم اقتصادي بازار خواهد گردید.

این مقام مسئول افزود : بندر خشک  اينچه برون کارکردهاي مختلفی دارد کار کردهایی هم چون کالاهاي ترانزيت ، واردات كالا با واگنهاي كشورهاي CIS  ، صادرات كالاهاو محصولات به كشورهاي CIS،  ایجاد انبارهای سرپوشیده ، سیلوها ی غلات  جهت فعاليت تخليه، بارگيري، انبارداري و بازاريابي ، ساخت مخازن نفتی برای بارگیری و تخلیه مواد نفتی با ظرفیت 200 میلیون لیتر ، فعاليت تعويض بوژي ، عملیات مبادله قطارها بین ایستگاه اینچه برون ایران و آق ییلای ترکمنستان می باشد.

وی به پروژه های در حال انجام نیز اشاره و اظهار کرد : پروژه احداث خط دوم محور بندر گز به ایستگاه راه آهن سبز دشت بطول 35 کیلومتر با اعتباری بر 107 میلیارد تومان که با اتمام این پروژه سرعت قطارها به 140 کیلومتر افزایش می یابد و این پروژه مهم در دهه فجرافتتاح خواهد شد .

وی یاد آور شد : افتتاح حمل و نقل مواد نفتی کوره ترانزیت از اینچه برون به بندر عباس به وزن 800 هزار تن در سال و افتتاح 5 کیلومتر خط احداث شده برای حمل و نقل مواد نفتی با اعتبار 90میلیارد ریال وافتتاح محموله بارگیری کلینکر صادراتی با اعتبار 7 میلیارد ریال و صادرات 700 هزار تن سالیانه از پروژه ای دیگر این اداره کل عنوان نمود .

وی راه اندازی قطار مسافری ریل باس گرگان به اینچه برون با ظرفیت 336 نفر وراه اندازی قطار ریل باس گرگان به پل سفید با ظرفیت 336 نفر که قبلا قطار درجه دو در این مسیر بوده و جایگزینی تعداد دو رام قطار مسافری درجه دو با دورام قطار مسافری درجه یک چهار تخته نیز پرداخت . 

 

تور رسانه ای و نشست خبری اداره کل راه آهن شمال شرق 2 برگزار گردید

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمالشرق 2 -استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 983
  • کد خبر : 23911