عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 110 پروژه عمراني راه و شهرسازي گلستان در هفته دولت به بهره برداري مي رسد


110 پروژه عمراني راه و شهرسازي گلستان در هفته دولت به بهره برداري مي رسد

110 پروژه عمراني راه و شهرسازي گلستان در هفته دولت به بهره برداري مي رسد

 مديركل راه و شهرسازي گلستان از بهره برداري 110 پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر يكهزار و 92 ميليارد ريال همزمان با هفته دولت در سطح استان با حضور مقامات استاني و كشوري خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس"ابراهيم مبارك قدم" در نشست با اصحاب رسانه استان به مناسبت فراررسيدن هفته دولت، گفت: اين پروژه ها شامل 75 پروژه راهداري، شش پروژه راهسازي، دو پروژه ساختماني، دو پروژه شهرسازي و معماري، چهار پروژه در بخش عمران و بهسازي شهري و 21 پروژه مسكن مهر مي شود.

وي از جمله مهمترين پروژه هاي راهداري را، لكه گيري به طول 103 هزار مترمربع، رگلاژي حدود 15.5 كيلومتر و روكش آسفالت و بهسازي محور آزادشهر- خوش ييلاق، محور گرگان- آق قلا- اينچه برون و محور راميان- اولنگ- شاهرود به طول 72 كيلومتر بيان كرد و افزود: بهسازي راهدارخانه هاي كردكوي و درازنو، راهدارخانه گرگان- چهارباغ و توسكستان و راهدارخانه هاي گنبد و راميان از ديگر پروژه هاي اين بخش است.

مبارك قدم ادامه داد: احداث شبكه روشنايي تقاطع چپاقلي و سه راهي سد، خط كشي سه هزار كيلومتر از راه ها و مرمت و بهسازي 35 محور روستايي از ديگر پروژه هاي حوزه راهداري مي باشد.

رئيس شوراي حمل و نقل گلستان از پروژه كمربندي گاليكش با اعتبار 64 ميليارد و 256 ميليون ريال به عنوان يكي از مهمترين پروژه هاي بخش راهسازي استان نام برد كه در هفته دولت به بهره برداري مي رسد.

وي، طول اين پروژه ملي را، سه كيلومتر و 750 متر بيان كرد و گفت: زيرسازي و آسفالت باندهاي شمالي و جنوبي آن توسط نماينده مجري كل در استان انجام شده است.

به گفته مبارك قدم، اداره كل راه و شهرسازي استان نيز، بتن RCC كه نوعي بتن غلتكي از انواع بتن هاي نوين است و همچنين رفوژ مياني، جدول و آسفالت لايه نهايي پروژه را انجام داده است.

وي ادامه داد: اعتبار صرف شده از سوي اداره كل راه و شهرسازي براي اقدامات مرتبط از محل منابع سازمان راهداري و استاني تامين شده و طي دو قرارداد پيمانكاري به اجرا درآمده است.

مبارك قدم يادآورشد: اين كمربندي از ابتداي شهر گاليكش تا انتهاي آن امتداد دارد و به شكل دو باند رفت و برگشت جداشده با رفوژ وسط مي باشد.

مديركل راه و شهرسازي گلستان در ادامه از بهره برداري چهار پروژه راهسازي ديگر به عنوان پروژه هاي ديگر راهسازي قابل بهره برداري در ايام هفته دولت در استان خبر داد و گفت: اين پروژه ها شامل بهسازي و آسفالت راه هاي روستايي پنج پيكر در بندرتركمن و راه روستايي دشت حلقه – سارلي سفلي در مينودشت در مجموع به طول 3.5 كيلومتر است كه با اعتبار شش ميليارد و 800 ميليون ريال از محل منابع ملي معاونت راه روستايي وزارت راه و شهرسازي به بهره برداري مي رسند.

وي افزود: بهره برداري از پروژه روگذر تقاطع ليوان شرقي در بزرگراه گرگان- نوكنده، احداث آبنما در پل سه راهي مائيان و سه راهي طاوير در شهرستان علي آباد كتول با اعتبار 44 ميليارد و 700 ميليون ريال از محل منابع استاني و ملي اداره كل نيز، پروژه هاي ديگر هستند.

به گفته مبارك قدم، در بخش فني و اجرايي نيز قرار است از بيمارستان 96 تختخوابي و اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بندرگز بهره برداري به عمل آيد.

وي، منابع مالي صرف شده براي اين دو پروژه را، 300 ميليارد ريال اعلام و اظهار اميدواري كرد كه در صورت اتمام عمليات اجرايي و تجهيز آن از سوي دانشگاه علوم پزشكي، اين پروژه ملي در هفته دولت افتتاح شود.

مبارك قدم خاطرنشان كرد: تاكنون براي بيمارستان بندرگز 280 ميليارد ريال از محل منابع ملي و براي ساختمان اداره منابع طبيعي و آبخيزداري اين شهرستان 20 ميليارد ريال از محل استاني هزينه شده است.

وي، متراژ اين بيمارستان را 27 هزار متر مربع و زيربناي آن را، هشت هزار و 755 مترمربع و شامل بخش هاي بستري داخلي، جراحي، زنان و زايمان، كودكان و نوزادان و مراقبت هاي ويژه ICU، CCU ، NICU بيان كرد.

مبارك قدم افزود: اين بيمارستان در بخش خدمات مراقبتي بيماران نيز داراي فضاهاي اورژانس، درمانگاه تخصصي، فيزيوتراپي، جراحي زنان و زايمان، داروخانه و همچنين داراي بخش خدمات درماني و مجموعه راديولوژي و آزمايشگاه در حوزه خدمات تشخيصي و مجموعه اداري و پشتيباني (دفاتر اداري و رستوران، آشپزخانه و...) با گنجايش 107 تخت بيمارستاني مي باشد.

مديركل راه و شهرسازي گلستان درباره مشخصات فني ساختمان اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بندرگز نيز، گفت: اين پروژه در زيربنايي بالغ بر يكهزار و 434 مترمربع ساخته شده و داراي يكهزار و 360 مترمربع محوطه سازي مي باشد.

به گفته مبارك قدم، در اين ساختمان 18 اتاق اداري، نمازخانه، سرايداري، واحد كشيك شبانه و غيره در نظرگرفته شده است.

وي ادامه داد: ساخت اين پروژه از سال 1389 در حاشيه سايت مسكن مهر شهرستان بندرگز (باغ فلاحت سابق) در دست اجرا قرار گرفت.

وي به پروژه هاي بخش شهرسازي و معماري نيز اشاره اي كرد و افزود: رونمايي از طرح جامع شهر كردكوي و طرح جامع – تفصيلي شهر نوده خاندوز از پروژه هاي اين بخش مي باشد.

مديركل راه و شهرسازي گلستان تصريح كرد: در جهت بهسازي و احياي گذرها و بافت هاي تاريخي گرگان نيز اقدامات موثري صورت گرفته كه بهره برداري از پروژه هاي بهسازي و مرمت تكاياي عقيلي و شاهيني در محله سبزه مشهد، تكيه اصطبار در محله دوشنبه اي و خانه تاريخي شعربافان در محله سرچشمه از پروژه هاي حوزه عمران و بهسازي شهري اداره كل به شمار مي روند.

مبارك قدم در پايان از واگذاري و افتتاح دو هزار و 266 واحد مسكن مهر در قالب 21 پروژه در سطح استان خبر داد و گفت: از اين تعداد يكهزار و 443 واحد خودمالكي و دولتي در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر و 412 واحد در شهرهاي كمتر از 25 هزار نفر جمعيت و 411 واحد در بافت فرسوده قرار دارند.

به گفته دبير شوراي مسكن گلستان، اين واحدها در شهرستان هاي آق قلا، بندرتركمن، كردكوي، گرگان، گنبدكاووس، مينودشت، آزادشهر، علي آباد كتول و كلاله ساخته شده اند.

110 پروژه عمراني راه و شهرسازي گلستان در هفته دولت به بهره برداري مي رسد

 

110 پروژه عمراني راه و شهرسازي گلستان در هفته دولت به بهره برداري مي رسد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .