عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شهروندان گلستانی 2 سال گذشته را بدون مشکل آب سپری کردند

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان:

شهروندان گلستانی 2 سال گذشته را بدون مشکل آب سپری کردند

شهروندان گلستانی 2 سال گذشته را بدون مشکل آب سپری کردند

 مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان در گفتگو با برنامه "گفتمان" از صداوسیمای مرکز گلستان گفت شهروندان گلستانی 2 سال گذشته را بدون مشکل آب سپری کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان گلستان مهندس محمد هادی رحمتی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچگونه قطعی آب در شهرهای استان نداریم خاطرنشان کرد شهر گنبد طی سالهای گذشته با مشکل قطعی آب روبه رو بوده و با اقداماتی که انجام شد، شهروندان شهر گنبد 2 سال گذشته را بدون قطعی آب سپری کردند.

وی با بیان اینکه بر اساس میزان میانگین آب مصرفی می‎توانیم از صحت کنتور آب مطمئن شویم، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده 30 هزار کنتور خراب در استان گلستان باید تعویض شود که تاکنون 6 هزار کنتور خراب تعویض شده است.

 مدیرعامل شرکت آبفای گلستان ضمن بیان این نکته که حدود 30 درصد پرت آب در شبکه توزیع داریم خاطرنشان کرد با توجه به ردیف بودجه و اندک اعتباری که در اختیار داریم نمی توان پاسخگوی اجرای طرح های آب در سطح شهرهای استان باشیم، در همین راستا از محل تبصره 3 برای هر شهر و منطقه حساب سرمایه ای جداگانه دیده شده که در جهت حفر چاه،خرید زمین برای ساخت مخازن هزینه خواهد شد .

 مهندس رحمتی با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب از الویت های مهم این شرکت بشمار می رود افزود تمام آبی که در شبکه های توزیع وجود دارد زیر نظر مراکز بهداشتی نمونه گیری می شود و بر همین اساس طبق استانداردی که در شرکت آب وفاضلاب تعریف شده سالی یک بار تمامی مخازن ذخیره آب شرب شستشو و گندزدایی می شوند و این اطمینان را به همه شهروندان استان می دهیم آبی که در شبکه توزیع قرار میگیرد قابل شرب و به لحاظ کیفیت هیچ مشکلی ندارد.

 وی تصریح کرد با توجه به اینکه امروز آب به راحتی در دسترس نیست و ما چیزی به نام تولید آب در کشور نداریم بلکه تامین آب داریم و باید در کنار آن کار فرهنگی و اطلاع رسانی دقیق انجام شود تا اهمیت این مایه حیاتی بعنوان الویت زندگی مردم قرار بگیرد.

 وی در ادامه افزود : آب در دنیا یک مقوله اقتصادی است و در دنیا از آن به عنوان یک محصول اقتصادی نام می برند و جنگ آینده دنیا بر سر آب است و شاید درآینده نفت بفروشند که آب وارد کنند.

 مهندس رحمتی در باره میزان مصرف آب در استان گلستان اظهار داشتند: در استان گلستان میانگین مصرف ۲2۰لیتر تا 240 لیتر متفاوت است در حالی که در کشورهای پیشرفته اروپایی ۱۴۰لیتر در شبانه روز می باشد و این مصرف آب فشار به منابع تامین وارد می کند.

 وی با اشاره به اصلاح فرهنگ مصرف آب شرب از سوی مشترکین خاطرنشان کرد ما نمی گوییم زیادمصرف نکنید ولی بجا و به موقع مصرف کنید.واین به آموزه های دینی و فرهنگی ماو به اعتقاداتی که داشتیم بر میگردد.

 مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با اشاره اینکه برای جلوگیری از بحران آب از طریق سد یا آب سطح الارضی استفاده می شود بیان نمود: استان گلستان تنها استانی است که سهمی از آب سطح الارضی ندارد و بر نامه آب شیرین کن در بندرترکمن و گمیشان عملیات اجرائی آن شروع شده و در منطقه نیاز آب ۹۰لیتر در ثانیه را تامین می کند.

 مهندس محمد هادی رحمتی در بیان این مطلب که از آب آشامیدنی برای ساختمان سازی استفاده می کنند آیا سیتمی کنترل کننده و بازدارنده دارید : گفت: ما موافق نیستیم از آب اشامیدنی برای ساخت و ساز استفاده شود و ما قانونی داریم که وزیر ابلاغ نموده که اگر ساختمانی از آب آشامیدنی استفاده کند برای آنان از تعرفه بنایی استفاده می شود که هزینه زیادی برای آنان داردو با توجه به هماهنگیهای بعمل آمده به شهرداری گرگان پیشنهاد شد هر گونه ساخت و سازی که پروانه ساختمانی برای آن صادر می شود یک نسخه به شرکت آب وفاضلاب استان فرستاده شود تا اعمال قانون شود.

 وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که در راستای مدیریت مصرف آب شرب صورت گرفته راه اندازی طرح همیاران آب است که همکاران ما در قالب اکیپ هایی با لباس فرم شرکت آب وفاضلاب در سطح شهرهای استان گشت می زنند و با شهروندانی که الگوهای مصرف آب را رعایت نکنند بار اول تذکر در با ردوم اخطار کتبی و برای بار سوم نسبت به قطع انشعاب آب منزل آنها اقدام خواهند کرد.

 مهندس رحمتی تصریح کرد با توجه به موارد یاد شده در حوزه فرهنگی فرهنگ صرفه جویی در بین مردم نهادینه شودچقدر اتفاق افتاده آیا اهرم جایگزینی دارد یا فقط به صرفه جویی تکیه کنیم ،بیان نمود: مردم اگر ۱۰الی ۱۵ درصد صرفه جویی کنند کلی از مشکلات تامبن و توزیع آب حل می شود و اگر اینکار نکنند مشکلاتشان به خودشان بر می گرددو ما قوانینی داریم که می توانیم قطع انشعاب بکنیم.

 مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان طی پیامی به شهروندان گلستان در باره بحران کم آبی اعلام نمود: از همه شهر وندان

خواهش داریم مسئله کمبودآب در استان و کشور جدی است و کاهش بارندگی و تغییر اقلیمی و گرم شدن هوا اگر با همین وضعیت پیش برود مشکلات ما هر روز بیشتر می شود پس مصرف آب شرب را مدیریت کنیم تا این بحران را سپری کنیم.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 738
  • کد خبر : 24119