عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهره برداري از 8 پروژه عمراني راه و شهرسازي گلستان در آق قلا با حضور وزير كشور


بهره برداري از 8 پروژه عمراني راه و شهرسازي گلستان در آق قلا با حضور وزير كشور

بهره برداري از 8 پروژه عمراني راه و شهرسازي گلستان در آق قلا با حضور وزير كشور

 همزمان با ايام هفته دولت از 8 پروژه عمراني راه و شهرسازي گلستان با حضور وزير كشور، استاندار و معاونين وي، نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس، مديركل راه و شهرسازي، فرمانداران و ائمه جمعه و جماعات استان در شهرستان آق قلا بهره برداري شد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "ابراهيم مبارك قدم" مديركل راه و شهرسازي گلستان روز جمعه در مراسم افتتاح متمركز اين پروژه ها در مركز كسب و كار شهرك صنعتي آق قلا، گفت: براي بهره برداري از اين پروژه ها 47936 ميليون ريال از محل منابع ملي، استاني، ماده 10 و 12، حوادث غيرمترقبه و تسهيلات بانكي هزينه شده است.

به گفته وي، اين پروژه ها شامل 43 واحد مسكن مهر در بخش تفاهم نامه سه جانبه و خودمالكي و هفت پروژه در بخش راهداري اعم از مرمت، بهسازي و روكش آسفالت محور گرگان- آق قلا- اينچه برون، راه هاي روستايي دگونچي، عباس آباد- يلمه ساليان، دليجه- شورحيات و احداث شبكه روشنايي سه راهي سد مي باشد.

مبارك قدم در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده و در دست اقدام اين اداره كل در جهت توسعه شبكه هاي ارتباطي استان، افزود: تكميل بزرگراه گرگان- بجنورد به طول 30 كيلومتر با 60 درصد پيشرفت فيزيكي، قطعه اول كمربندي گرگان با پيشرفت 90 درصد و اخذ مجوز احداث آزادراه گلستان تا خراسان به روش سرمايه گذاري BOT از جمله اين اقدامات مي باشد.

وي ادامه داد: تسهيل شرايط بهسازي محور آزادشهر- شاهرود، احداث محور اولنگ – راميان و بزرگراه حدفاصل گاليكش تا تنگراه از ديگر اقدامات به شمار مي رود.

 مديركل راه و شهرسازي گلستان خاطرنشان كرد: لكه گيري 13 محور ارتباطي استان به طول 72 كيلومتر از جمله آزادشهر به خوش ييلاق، گرگان به اينچه برون و آسفالت بازيافت گرم محور گرگان به نوكنده از ديگر پروژه هاي در دست اجرا در بخش راهداري استان بوده كه با هدف ارتقاي ايمني راه ها به انجام رسيده است.

به گفته مبارك قدم، اين اداره كل در بخش ساخت و توسعه راه هاي استان نيز، كمربندي گاليكش به طول 7/3 كيلومتر، پل روگذر ليوان شرقي و آسفالت SMA گنبد به مينودشت را به اجرا درآورده است.

وي با توجه به اهميت احداث و توسعه راه هاي روستايي در محروميت زدايي و توسعه اقتصادي اجتماعي استان، خاطرنشان كرد: بهره برداري از آسفالت 36 محور روستايي به طول 70 كيلومتر از اقداماتي بوده كه با بهره برداري از اين پروژه ها در اين ايام، ميزان جمعيت روستايي برخوردار استان از راه مناسب و آسفالته به 95 درصد رسيده كه در مقايسه با ميانگين كشور كه 90 درصد است، رتبه مناسبي مي باشد.

به گفته مبارك قدم، در بخش ساختمان ها و تاسيسات عمومي و دولتي نيز، بهره برداري از پروژه ساختمان منابع طبيعي بندرگز و در بخش شهرسازي و معماري، بهره برداري از دو طرح توسعه و عمران شهري كردكوي و نوده خاندوز از ديگر اقداماتي بوده كه به تصويب شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران رسيده كه در دست ابلاغ براي اجرا از سوي مقام عالي استان مي باشد.

وي، شهرگرگان را جزو 15 شهر كشور جهت پايلوت بازآفريني دانست و گفت: براي اجراي اين هدف، چهار محله گرگان انتخاب شده كه بهره برداري از كار مرمت و بهسازي چهار مركز محله و يك خانه تاريخي در محله سرچشمه گرگان متناسب با نيازهاي فرهنگي اين نوع بافت ها در هفته دولت آغاز مي شود.

 بهره برداري از 8 پروژه عمراني راه و شهرسازي گلستان در آق قلا با حضور وزير كشور


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .