عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مصاحبه رادیویی مدیرکل و تشریح برنامه های بنیاد گلستان درهفته دولت


مصاحبه رادیویی مدیرکل و تشریح برنامه های بنیاد گلستان درهفته دولت

 مصاحبه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان و تشریح برنامه های بنیاد درهفته دولت عصر دیروز جمعه پنجم شهریور 95 از شبکه رادیویی استان پخش شد.

به گزارش ایثار واحد گلستان، علی اصغر فاضلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با شبکه رادیویی استان ضمن تشریح برنامه های بنیاد در هفته دولت در دو بخش اجلاسیه و اشتغال زایی ایثارگران در طرح تکاک مصاحبه کردند.

فاضلی خاطر نشان کرد: اجلاسیه 4000 شهید والامقام استان گلستان در بیست و پنجم آذرماه سال جاری در گرگان برگزار می گردد. و برگزاری این اجلاسیه 4000 شهید یکی از صدها برنامه ای است که در راستای تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهدا و پانصد جانباز بالای 50 درصد صورت می گیرد.

وی افزود: برنامه های اجلاسیه در مرکز استان از هفته دولت توسط استاندار و با دیدار از خانواده های دو شهید و در شهرستان ها با مسئولیت فرمانداران منطقه شروع شده است.

فاضلی اظهار کرد: هماهنگی های لازم انجام شد تا مسئولین شهرستانی و استانی با بنیاد شهرستان ها و فرماندهان سپاه پاسداران در شهرستان ها همکاری نمایند و تا پایان آبان ماه طرح دیدار از خانواده شهدا و جانبازان 50% و بالاتر به اتمام برسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص اشتغالزایی ایثارگران در طرح تکاک گفت: موفقیت ایثارگران در طرح های خوداشتغالی یک حرکت جهادی است. که بنا به فرموده مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) هرکس بتواند به اقتصاد کشور کمک کند یک حرکت جهادی کرده است.

وی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با همکاری حوزه معاونت اقتصادی و با کمک شرکت زیرمجموعه اش به نام سامان نور کوثر کلاس های آموزشی تحت عنوان طرح تکاک در رشته های چرم دوزی و جاجیم بافی را برای 200 نفر

از فرزندان معظم شهدا اجرا کرد که از این تعداد 40 نفر توانستند با اخذ گواهینامه آموزشی فنی و حرفه ای مبادرت به تولید و راه اندازی کسب و کار کوچک نمایند.

فاضلی اظهار کرد: این 40 کار آموز با موفقیت در این طرح و با کار در منزل خود مخارج خود و خانواده هایشان را تامین می کنند و در واقع توانسته اند بخشی از دغدغه های بیکاری را از جمع ایثارگران و خانواده های معظم شهدا دور کنند.و به همین منظور جشن تجلیل از کارآموزان موفق در هفته دولت با حضور مسئولین استانی و مرکز در گرگان برگزار شد و با اهداء لوح و جوایز نقدی از زحمات این عزیزان قدر دانی و تقدیر شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه باید از توانمندی های دیگر ایثارگران نیز استفاده شود گفت: این طرح در حال حاضر در گرگان و در رشته های چرم دوزی سنتی و صنعتی و جاجیم بافی فعال می باشد و برگزاری این کلاس های آموزشی در شهرستان های دیگر و در رشته های کاشت گیاهان دارویی،کاشت قارچ،زنبورداری، و پرورش پرندگان و حیوانات اهلی و نیز آموزش جواهر سازی را در دستور کار قرار داده ایم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .