عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش پرسشگران طرح مشاوره ژنتيك پيش از ازدواج و غربالگري اختلالات ژنتيك دراستان


آموزش پرسشگران طرح مشاوره ژنتيك پيش از ازدواج و غربالگري اختلالات ژنتيك دراستان

آموزش پرسشگران طرح مشاوره ژنتيك پيش از ازدواج و غربالگري اختلالات ژنتيك دراستان

كارگاه منطقه اي پرسشگران طرح مشاوره ژنتيك پيش از ازدواج و غربالگري اختلالات ژنتيك در افراد 15 تا 25 سال از دوشنبه و سه شنبه 5 و 6 مهر ماه به ميزباني بهزيستي استان  و شركت پرسشگران دو استان گلستان و مازندران درمحل سالن آموزش بهزیستی استان برگزار شد.

دراین مراسم مدير كل بهزيستي استان ضمن خير مقدم وتقدیر  از همراهي نيروهاي جوان و توانمند و موسسات و مراكز همكار در تامين اهداف سازمان بهزيستي گفت:دراهميت و ضرورت انجام مشاوره ژنتيك همين نکته كه سالانه در كشور ايران 30 تا 50 هزار كودك معلول به دنيا مي آيد کافی است. اين در حالي است كه استان گلستان به دليل شناسايي دقيق معلولين التفات بيشتري مي طلبد. 

خانم رحمانی افزود: تولدكودك معلول به غير از هزينه هاي رواني و اجتماعي که در بر دارد ، هزينه ي نگهداري و توانبخشي فرد معلول  بار اقتصادي سنگيني بر دوش خانواده و متعاقبا جامعه سوار مي نمايد كه جامعه را در مسير توسعه و پيشرفت با دست انداز مواجه مي سازد .

ایشان خاطرنشان ساخت: ثمره دو طرح مذكور توانست بارقه هاي اميد را در دستيابي به جامعه اي با حداقل معلوليت  در دلهاي ما ايجاد كند و نتايج كسب شده خود گواه تمديد و تداوم اجراي طرح در سال جاري و به اميد حق تعالي در سال هاي آتي گرديد .

در ادامه خانم دكتر پهار پور رضا-پزشك متخصص زنان و زايمان به عنوان مدرس مدعو از استان گيلان طي دوروز و در قالب ارائه مباحث تئوري و انجام فعاليت هاي گروهي آموزش هاي لازم  را ارائه داد

 

آموزش پرسشگران طرح مشاوره ژنتيك پيش از ازدواج و غربالگري اختلالات ژنتيك دراستان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 829
  • کد خبر : 25580