عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازار در حال خروج از رکود است

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان :

بازار در حال خروج از رکود است

بازار در حال خروج از رکود است

 رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان در هفتمین جلسه کمسیون نظارت مرکز استان گلستان گفت : شواهد حاکی از این است که بازار در حال خروج از رکود است .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان ،حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت  گلستان در هفتمین جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان که با حضور کلیه اعضای این کمیسیون در محل سالن جلسات سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان برگزار گردید ، گفت : شواهد حاکی از این است که بازار کشور در حال خروج از رکود است و برنامه های دولت در بخش رونق تولید و مسکن و ارائه تسهیلات به فعالان این دو بخش تاثیرات خود را گذاشته است .

به گفته قوانلو : امروز نشانه های رونق اقتصاد و خروج از رکود بازار مشاهده می شود ولازم است بحث ساماندهی فاقدین پروانه کسب نیز با جدیت بیشتری پیگیری شود.

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان همچنین با اشاره به قانون بهبود فضای کسب وکار ،از دستگاههای مرتبط با امور صنفی خواست تا شرایط فعالیت واحدهای صنفی را تسهیل نمایند .

وی افزود : حدود 50 هزار واحد صنفی در استان داریم و با توجه به تعداد زیاد واحدهای صنفی ، اعتماد به اصناف و بازار کار نیروی انتظامی را نیز راحت تر می کند و بعنوان مثال در بحث صدور کارت فیلمبرداری وعکسبرداری مجالس واماکن عمومی اگر نیروی انتظامی در زمان صدور مجوز فعالیت آنها اقدامات لازم را انجام دهد دیگر نیازی نیست که برای هر مجلس و برنامه ای کارت جدیدی صادر شود ولی لازم است نظارت کامل صورت پذیرد .

قوانلو با اشاره به بحث مبارزه با قاچاق کالا بعنوان یکی از برنامه های اصلی سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان در سالجاری ،گفت : در بحث مبارزه با قاچاق کالا باید کار فرهنگی انجام دهیم و امروز به این نتیجه رسیده ایم که تنها با بستن مرز که مرزهای طولانی زمینی ودریای نیز داریم ، نمی توان به نتیجه مطلوب دست یافت ولی اگر تقاضای کالای قاچاق کاهش پیدا کند ،یقینا جلوی واردات بخش عمده ای از کالای قاچاق گرفته خواهد شد .

وی ادامه داد : بسیاری از مسائل و مشکلات بازار با فرهنگ سازی قابل حل است و از دی ماه سال گذشته ،کار فرهنگ سازی در بحث برخورد با عرضه کالای قاچاق در سطح بازار آغاز شده و امروز هیچ واحد صنفی نمی تواند ادعا کند در این زمینه آگاهی ندارد ، خوشبختانه این اقدام باعث کاهش چشمگیر ورود کالای قاچاق به بازار و کاهش قابل توجه تقاضای این نوع از کالا ها گردد .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 543
  • کد خبر : 25927