عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان در دسته‎روی بزرگ هیئت‎های مذهبی جامعه دانشگاهیان گلستان


حضور دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان در دسته‎روی بزرگ هیئت‎های مذهبی جامعه دانشگاهیان گلستان

 صبح روز یک شنبه مورخ 18 مهرماه 95 خانواده بزرگ دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان در مراسم دسته‎روی بزرگ هیئت‎های مذهبی جامعه دانشگاهیان استان گلستان حضور یافت.

در حاشیه این مراسم دکتر برزعلی ، ریاست دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان اظهار کرد: از تمامی مراکز دانشگاه جامع علمی‎کاربردی استان گلستان دعوت کردیم که در این مراسم عزاداری سید سالار شهیدان شرکت کنند.

وی تصریح کرد: حضور دانشگاهیان از مدرسان، اساتید ، دانشجویان و کارکنان هر سال در این مراسم چشمگیر بوده و امروز نیز دانشگاه جامع علمی‎کاربردی در کنار دیگر مراکز دانشگاهی استان حضور پرشور و شکوهمندی در این مراسم داشته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‎کاربردی استان گلستان ادامه داد: نفس حضور دانشگاهیان در این مراسم‎ها عزاداری و سوگواری حسینی (ع) است که همواره در طی سال‎های گذشته به شایستگی اتفاق افتاده است.

دکتر برزعلی بیان داشت: دسته‎روی بزرگ هیئت‎های مذهبی جامعه دانشگاهیان استان گلستان در راستای دینداری، ولایتمداری و تحقق منویات رهبر انقلاب اسلامی است و این جمع کثیر دانشجویان امروز با حضور خود ولایتمداری را به تصویر کشاندند.

وی یادآور شد: یکی از نقش‎های اصلی سوگواره‎ها و عزاداری‎های حسینی گسترش فرهنگ عاشورایی است و در این مسیر باید به موضوع امر به معروف و نهی از منکر که یکی از پیام‎های اصلی قیام آقا ابا عبدالله الحسین(ع) در کربلا بود عنایت داشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی‎کاربردی استان گلستان خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا شاهد آن هستیم که در راستای اعتلای نهضت عاشورا در جوامع اسلامی قدم‎های بسیاربلندی برداشته شده و برای اینکه ما ادامه دهنده راه امام حسین (ع) باشیم باید به ابعاد آزادی خواهی و جوانمردی که حضرت امام حسین (ع) و یاران بافایش به همه دنیا نشان دادند اهتمام بورزیم.

دکتر برزعلی یکی از کارهای بزرگ برای ماندگاری شدن در تاریخ را اخلاص عمل برشمرد و افزود: حضرت امام حسین (ع) و یارانشان به مسیر خود ایمان داشتند و با اخلاص عمل جان خود را فدا کردند و لذا در طی قرن‎ها پس از گذشته این واقعه می‎بینیم هر روز بیشتر از گذشته در اقیانوس بیکران و ژرف معارف واقعه کربلا فرو می‎رویم.

وی با بیان اینکه عاشورا درس‎های زیادی برای سعادت بشری به همراه آورد، گفت: یکی از پیام‎های بسیار مهم نهضت عاشورا اقامه نماز اول وقت است که امام حسین (ع) در سخت‎ترین شرایط و میدان نبرد آن را ترک نکرد و این مهم درس بسیار بزرگی برای جامعه دانشگاهیان است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‎کاربردی استان گلستان خاطرنشان کرد: یاران صدیق امام حسین (ع) در زیر بیرق سید الشهدا (ع) به سعادت و رستگاری رسیدند و یزیدیان و دژخیمان کربلا که در رو به روی این امام بزرگوار ایستادن در تاریخ به ذلت و خواری رسیدند. لذا هم اکنون نیز عزت و سربلندی کشور و مردم متدین کشور تابع ولایت پذیری مطلقه ماست.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .