عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گزارش کشت کلزا در استان گلستان


گزارش کشت کلزا در استان گلستان

گزارش کشت کلزا در استان گلستان

 مهندس سهراب سهرابی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان خلاصه گزارشی از کشت کلزا در استان گلستان ارائه داد.

وی گفت: قرار داد و کشت کلزا تا تاریخ 22 آبان ماه به شرح ذیل است.

1- سطح قرار داد 60502 هکتار

2- سطح کشت 36166 هکتار

3- سطح سبز 13761هکتار

مهندس سهرابی افزود: لازم به توضیح است با توجه به بارندگی خوب روزهای 12 و 13 آبان و همچنین هوای آفتابی و مناسب و برداشت مزارع سویا انعقاد قرار داد، تهیه بستر کاشت و کشت همچنان با استقبال کم نظیر کشاورزان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: کلزا یکی از بهترین محصولات زراعی در تناوب کشت اراضی آبی و دیم استان گلستان می باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان همچنین گفت: تناوب کشت کلزا موجب افزایش حاصلخیزی خاک، کاهش جمعیت آفات و بیماری ها و علف های هرز مزارع و موجب افزایش 30 درصدی تولید غلات می شود.

مهندس سهرابی ادامه داد: نظر به اینکه مزارع کلزا 20 تا 30 روز زودتر از مزارع گندم برداشت می شوند کشت دوم محصولات در فصل بهار و تابستان بموقع انجام شده و در نهایت تولید و درآمد کشاورزان افزایش می یابد.

وی افزود: در سال زراعی جاری و یک برنامه 10 ساله وزارت جهاد کشاورزی با اجرای 22 سیاست حمایتی جهت نیل به خوداتکایی 70 درصدی روغن و کنجاله را هدف گذاری نموده و در این راه با بکار گیری و بسیج کلیه امکانات و نیروی انسانی توانمند تمامی سعی و تلاش خود را معطوف نموده است.

ایشان تاکید کرد: یکی از مهمترین استانها جهت تحقق این برنامه بلند مدت استان گلستان است.

مهندس سهرابی خاطر نشان کرد: در سال جاری 215000 هکتار برنامه کشت کشور می باشد که این میزان برنامه ابلاغی استان گلستان 50000 هکتار معادل 25 درصد برنامه ابلاغی کشور است.

وی در پایان گفت: استان گلستان به دلیل موقعیت آب و هوایی و شرایط خاص اکولوژیک، سابقه طولانی مرکز تحقیقات، مجموعه شرکت ها و کشت و صنعت ها و تشکل های توانمند و کارشناسان و کشاورزان پر تلاش و توانمند دارای ظرفیت های بالقوه برای توسعه کشت و تولید دانه های روعنی است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .