عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اهداء بیش از ١٢هزار جلد کتاب در ٦ماهه نخست سال جاری

توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان انجام شد:

اهداء بیش از ١٢هزار جلد کتاب در ٦ماهه نخست سال جاری

اهداء بیش از ١٢هزار جلد کتاب در ٦ماهه نخست سال جاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اهداء بیش از١٢هزارجلد کتاب در ٦ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: مبلغ کتاب های اهدایی یک میلیارد و ٧٤٥میلیون و ٩٣٤هزار ریال است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، افزود: اغلب کتاب های اهدایی در چهار حوزه دینی، عمومی و کودک و نوجوان هستند.

 وی ادامه داد: تعداد کتاب های عمومی اهدایی ٩٩٢ جلد و هزینه این کتاب ها نیز ٣٢٨ میلیون و ٦٠٠ هزارریال بوده است.

 حجت الاسلام فضیلت اضافه کرد: ٥هزار و ٥٩٢ کتاب تخصصی در سه ماه نخست سال جاری نیز اهدا شده است که هزینه آنها به ارزش ٦٥٠ میلیون و ٩١٤هزارریال بوده است. همچنین بیش از ٤هزار کتاب در حوزه دینی توسط این اداره کل اهدا شده است که ارزش آنها نیز ٦٩٤میلیون و ٣٦٠هزار ریال بوده است.

 به گفته وی، یک هزارو ٣٧٢جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان به ارزش ٨١میلیون و ٥٠هزار ریال اهدا شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه افزود: مطالعه کتاب بسیار مهم است و در افزایش سطح آگاهی و دانش جامعه تاثیرات بسیار زیادی می گذارد. کتاب بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر است و به انسان ها کمک می کند تا میراث فرهنگی و ارزش های دینی و تاریخی خود را بیشتر بشناسند.

 حجت الاسلام فضیلت تصریح کرد: خانواده اولین بنیان تاثیرگذار در جامعه است و پدر و مادر نقش مهمی در شکل گیری و نهادینه کردن عادت حسنه کتابخوانی دارند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد: عادت کردن به کتابخوانی لازم و کافی نبوده و می بایست نسبت به تحکیم و تداوم آن عادت کوشید تا هدف و مقصود مطالعه را به توان در جامعه تحقق بخشید.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .