عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرهنگ و تاریخ اقوام نقش بسزایی در شکل گیری هویت و ارزشهای ملی دارد

دبیر دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام:

فرهنگ و تاریخ اقوام نقش بسزایی در شکل گیری هویت و ارزشهای ملی دارد

 در راستای برگزاری دهمین جشنواره فرهنگ اقوام دبیر جشنواره گفت: فرهنگ و تاریخ اقوام نقش بسزایی در شکل گیری هویت و ارزش ملی دارد و با برپایی اینگونه جشنواره ها می توان فرهنگ غنی اقوام و ملت ها را به نمایش گذاشت.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی، احمد گلچین با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره در سطح بین المللی افزود: با توجه به حضور اقوام مختلف در استان گلستان نظیر فارس، ترک، ترکمن، کرد، سیستانی، بلوچ، قزاق و تنوع فرهنگی موجود، پیشینه تاریخی بیش از 7000 ساله استان و توانمندی های گردشگری و اکوتوریسمی برگزاری این دوره از جشنواره در سطح بین الملل می تواند بستری بسیار مناسب را برای معرفی پتانسیل های استان فراهم کند.

احمد گلچین در خصوص برنامه های پیش بینی شده و اجرایی در این دوره از جشنواره خبر داد: حضور و معرفی فرهنگ های مختلف ایران زمین و اجرای برنامه های فرهنگی هنری شامل موسیقی آیینی اقوام، سرودهای فولکلوریک،آداب و رسوم، سوغات، بازی های بومی و محلی و ... در قالب جشنواره، برپایی غرفه های صنایع دستی و سوغات برای معرفی هنر صنایع دستی و سوغات اصیل ایرانی و حضور کشورهای آسیایه میانه در قالب نمایشگاه سراسری صنایع دستی، برگزاری مسابقات، برنامه های علمی، برگزاری تور یک روزه معرفی استان برای سفرا، برگزاری سمینار و همایش جانبی و ...  از برنامه های پیش بینی شده و اجرایی این جشنواره می باشد.

وی افزود: همچنین در این جشنواره با حضور روستاهای هدف گردشگری آداب و رسوم، سنت ها و پتانسیل های گردشگری روستایی و با برپایی سیاه چادرهای عشایر فرهنگ و رسوم عشایر ایران زمین به نمایش گذاشته خواهد شد.

احمد گلچین در خصوص شکل گیری روند برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام یادآور شد: این جشنواره نخستین بار در سال 1384 برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام استان گلستان ثبت و درج شده است.

رییس روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان در پایان گفت: با توجه به ثبت جهانی نوروز در یونسکو، دهمین دوره از جشنواره فرهنگ اقوام با محوریت نوروز از 8 لغایت 12 دی ماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی گرگان کیلومتر 5 جاده گرگان – آق قلا برگزار خواهد شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .