عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تبیین برنامه های همکاری آموزشی ما بین فنی وحرفه ای و جامعه المصطفی گلستان


تبیین برنامه های همکاری آموزشی ما بین فنی وحرفه ای و جامعه المصطفی گلستان

تبیین برنامه های همکاری آموزشی ما بین فنی وحرفه ای و جامعه المصطفی گلستان

بمنظور ترویج و اشاعه فرهنگ مهارت آموزی و در راستای پیشبرد راهبردها وسیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای توانمند سازی افراد از طریق آموزش های مهارتی، نشست تبیین برنامه های همکاری بین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان و نمایندگی مجتمع آموزش عالی و مطالعات اسلامی (جامعه المصطفی (ص)العالمیه ) استان گلستان برگزارگردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان ، در این دیدار که  با حضور مهندس تیرانداز مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان و حجت الاسلام علی تقوی  ریاست مجتمع آموزش عالی و مطالعات اسلامی (جامعه المصطفی )  استان گلستان  برگزار شد ، در ابتدا حجت الاسلام تقوی ضمن تقدیر از حضور مهندس تیرانداز و همراهان ،  به تبیین اهداف و ماموریت های جامعة المصطفی(ص) پرداختند و گزارشی از برنامه ها و فعالیت های واحد گرگان ارائه نمودند و سپس به زیر ساخت های فراهم شده به منظور دستیابی به اهداف پنجساله این واحد اشاره داشتند.

تقوی افزود : مجتمع آموزش عالی علوم و مطالعات اسلامی(ویژه مذاهب) از مجتمع های وابسته به جامعه المصطفی(ص)العالمیه می باشد که در شهرستان های مختلف ایران از جمله گرگان، قشم و ... دارای واحد آموزشی بوده و ستاد مرکزی آن در شهرمقدس قم استقرار دارد و دانش پژوهان این مجتمع از میان داوطلبان علوم دینی از مذاهب پنجگانه اسلامی با ملیت های گوناگون برای رشته های متعددی در سطوح مختلف تحصیلی اعم از دوره های تمهیدیه، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش می گردند.

وی تصریح کرد :ارائه دروس در این مجتمع براساس مذاهب  دانش پژوهان ، به صورت مقارنه ای با سیاست تقریبی در جهت تحکیم وحدت امت اسلامی صورت می پذیرید.

وی با تأکید براین که مهم ترین قطب های علم دینی جهان است، افزود: این مجموعه با رویکرد تبیین معارف عقلانی و منطقی اهل بیت(علیهم السلام)، مهمترین قطب تولید فکر و اندیشه اسلامی و تربیت عالمان اسلامی به شمار می رود .

حجه الاسلام و المسلمین تقوی  با تقدیر از عملکرد گسترده اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در سطح استان گلستان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای می تواند تاثیر زیادی در توانمندسازی خانواده های دانش پژوهان  داشته باشد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان در این نشست  گفت: در این تفاهم نامه مقرر شده است که این اداره کل طراحی، برنامه ریزی، برگزاری و اجرای نظارت و ارزشیابی دوره ها براساس مدل های نیاز سنجی آموزشی جامع و اشتغال محور و آینده نگر براساس نیاز مرکز خدمات با اولویت بکارگیری الگوهای آموزشی نوین و مدل های منعطف در ارائه آموزش های مهارتی صورت گرفته و نیز دوره های آموزشی مرتبط با مشاغل خانگی، مهارت های های نرم ، علوم وفناوری های شناختی (کارآفرینی، دوره های آمادگی شغلی، مدیریت کسب و کار) که مورد نیاز دانش پژوهان  و خانواده های محترمشان  است با رعایت استانداردهای آموزشی و آئین نامه های فنی و حرفه ای در اولویت قرار بگیرد.

تیر انداز همچنین یاد آور شد: در راستای انجام برنامه ریزی های آموزشی در این حوزه نسبت به تدوین تفاهمنامه همکاری استانی و اعلام بازخورد آن به ستاد سازمان اقدام خواهد شد .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .