عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهمترین اولویت حوزه میراث فرهنگی حفظ و حراست از آثار تاریخی استان است

در نشست شورای مدیران شهرستان های اداره کل میراث فرهنگی عنوان شد:

مهمترین اولویت حوزه میراث فرهنگی حفظ و حراست از آثار تاریخی استان است

مهمترین اولویت حوزه میراث فرهنگی حفظ و حراست از آثار تاریخی استان است

 مهندس ابراهیم کریمی در نشست شورای مدیران شهرستان های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ثبت اثر تاریخی مهم است ولی مهمترین موضوع در حوزه میراث فرهنگی حفظ و حراست آثار تاریخی است و توجه به این آثار میتواند فرصت خوبی برای گردشگری آن شهرستان و منطقه به وجود آورد.

 به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نشست شورای مدیران شهرستان های اداره کل میراث فرهنگی امروز صبح مورخ 9 اسفند 95 با حضور مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و مدیران میراث فرهنگی 14 شهرستان استان در هتل کانیار شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

 در این نشست مهندس کریمی ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته توسط مدیران شهرستان ها گفت: با توجه به در پیش بودن عید باستانی نوروز و فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان بزودی جلسات هماهنگی این ستاد با حضور دکترصادقلو استاندار و رییس ستاد خدمات سفر استان گلستان و سایر مدیران دستگاههای اجرایی برگزار خواهد شد.

 وی اضافه کرد:همچنین در این راستا مدیران شهرستانها جلسات هماهنگی ستاد خدمات سفر را با فرماندار و سایر مدیران دستگاه های اجرایی برگزار کنند.

 کریمی در ادامه به ایجاد مراکز تخصصی صنایع دستی در سطح استان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته شاهد راه اندازی 5 مرکز تخصصی در شهرستان های استان بودیم وانشالله با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در سال 96 شاهد ایجاد مراکز تخصصی در تمامی شهرستان ها خواهیم بود.

 مهندس کریمی همچنین در این نشست به اقامتگاه های بوم گردی در محیط های طبیعی و بومی اشاره کرد و افزود: ایجاد مراکز اقامتی بوم گردی در مناطق نمونه گردشگری و روستاهای هدف گردشگری در شهرستانهای استان می تواند گردشگری استان را متحول و ماندگاری مسافران و گردشگران را در افزایش دهد

 وی در ادامه تاکید کرد: مدیران شهرستانها آثار تاریخی، بناها، محوطه های تاریخی، آداب و رسوم و همچنین سنن گذشته، بازهای بومی و محلی و ... را شناسایی و جهت ثبت در آثار ملی کشور اقدام نمایند.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان گفت: ثبت اثر تاریخی مهم است ولی مهمترین موضوع در حوزه میراث فرهنگی حفظ و حراست از این اثر تاریخی است و توجه به این اثر میتواند فرصت خوبی برای گردشگری آن شهرستان و منطقه به وجود اورد.

 

مهمترین اولویت حوزه میراث فرهنگی حفظ و حراست از آثار تاریخی استان است

 

مهمترین اولویت حوزه میراث فرهنگی حفظ و حراست از آثار تاریخی استان است

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .