عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین گردهمایی مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان برگزار شد

با محوریت تبیین مقررات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی:

اولین گردهمایی مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان برگزار شد

 اولین گردهمایی مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان با محوریت تبیین مقررات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در سالن اجتماعات مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر واحد گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان، این گردهمایی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مازندرانی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان، دکتر دهقانی، رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان، روسا و مدیران آموزش و پژوهش مراکز آموزشی و مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد. در ابتدا این گردهمایی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاههای استان گلستان در کارگاهی با عنوان اخلاق حرفه ای مدرسان در مقابل دانشجویان پرداخت و گفت: از آداب برخورد استاد با دانشجو ایجاد خلوص نیت و تشویق به خلوص نیت، دلسوزی در قبال دانشجویان است. حجت الاسلام مازندرانی افزود: مطالب علمی باید درخور استعداد شاگرد بوده و باید با سخاوت داشته های علمی خود را به شاگرد انتقال داد و کیفیت درس را همواره دلنشین کرد. نباید حواشی را به شاگرد انتقال داد و تنها آنچه که واجب است را باید به شاگرد آموخت. وی در ادامه با انتقاد از گماردن استادن به تدریس در رده های غیر مرتبط با رشته های تخصصی شان، بیان کرد: در صورت انجام این کار هم به معلم و هم به دانشجو خیانت شده است. در ادامه این گردهمایی، دکتر دهقانی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان به تبیین مقررات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداخت. دکتر دهقانی تصریح کرد: یکی از اهدافی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی در رابطه با مدرسان دنبال می‌شود این است که دانشگاه باید مدرسان خود را پالایش، پایش و پویش کند. وی اظهار کرد: حدود 2000 مدرس در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان وجود دارد که نیاز به پالایش دارند، یعنی کسی که توانسته است کد بگیرد تا ابد نمی تواند آن کد مدرسی را نگه دارد.

کارگاه آموزشی فضای مجازی بخش بعدی برنامه بود که توسط کارشناس فضای مجازی از پلیس فتا استان برگزار شد. ملکا، کارشناس فضای مجازی، با اشاره به اهمیت توجه به فضای مجازی بیان کرد: از سال 92 و 93 جرایمی که در فضای مجازی اتفاق می افتد از جرایم مالی پیشی گرفته است. وی از مدرسان خواست که ابتدا با خطرات موجود در فضای مجازی آشنا شوند، سپس این خطرات را به دانشجویان انتقال دهند. در قسمت پایانی نیز، رستگار، مسئول حراست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان به بیان توصیه های حراستی پرداخت و گفت: ما باید در محیط دانشگاه یک امنیت آموزشی و فرهنگی را ایجاد کنیم. رستگار تصریح کرد: مدرسان رکن رکین دانشگاه هستند و در عین ‌حال می ‌توانند پاشنه آشیل دانشگاه باشند و اگر اصولی که مشخص‌شده است، از طرف مدرس رعایت نشود، دانشگاه از همان جا آسیب خودش را می ‌بیند. وی با بیان اینکه مهم ‌ترین مسئله در بحث استاد شاگردی این است که اصول شرعی و قانونی باید رعایت شود، اظهار کرد: نگاه ما نگاه صیانتی و پیشگیرانه است و مهم ‌ترین مسئله‌ای که در این خصوص مطرح می‌شود این است که ارتباط بین دانشجو و استاد باید ارتباط رسمی باشد. مسئول حراست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان افزود: یکی از مهم ‌ترین مسائل در بحث ارتباط استاد و دانشجو، محیط‌شناسی و مخاطب شناسی است و وجود ارتباطات غیررسمی از عمده آسیب‌ هایی است که در محیط دانشگاه دیده می‌شود. وی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: محیط دانشگاه و دانشجویان را نباید ابزار سیاسی قرار بدهیم و در محیط دانشگاه کار سیاسی به ‌عنوان سیاسی ‌کاری نباید اتفاق بیافتد و تلاش ما باید این باشد که از جریانات حزبی، گروهی و باندی در محیط دانشگاه پرهیز کنیم. رستگار، با بیان اینکه دانشجو و استاد نباید پیاده ‌نظام جریانات سیاسی باشند، گفت: استقلال دانشگاه‌ها در موضوعات سیاسی یک اصل است که همواره در بیانات مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده است.

 

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .