عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ششمین همایش ملی و بین‎المللی «مهارت‎آموزی و اشتغال» برگزار می‎شود

در راستای سياست‏های كلی اشتغال و اقتصاد مقاومتی:

ششمین همایش ملی و بین‎المللی «مهارت‎آموزی و اشتغال» برگزار می‎شود

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان از برگزاری ششمین همایش ملی و بین‎المللی مهارت‎آموزی در مردادماه جاری خبر داد و مهمترین اهداف این همایش را در شناسایی نقاط قوت و ضعف آموزش‎های مهارتی ذکر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان ابوالفضل تیرانداز مدیر کل  ضمن دعوت از متخصصان به منظور ارائه مقالات به ششمین همایش ملی و بین‎المللی «مهارت‎آموزی و اشتغال» اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال چکیده ارسال مقالات 31 فروردین ماه جاری است.

وی با اشاره به اینکه همایش مذکور در پنج محور اصلی برگزار می‎شود، تصریح کرد: همچنین 33 محور فرعی دیگر برای ارائه نظرات کارشناسی و تخصصی در همایش پیش‎بینی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان از علاقمندان خواست تا برای شرکت در همایش به وب‎سایت «همایش مهارت‎آموزی و اشتغال در ایران به آدرس اینترنتی http://hamayesh.irantvto.ir مراجعه کنند و افزود: در این سامانه اطلاعات تکمیلی و نحوه  ارسال مقالات در سایر حوزه‎های مرتبط به مهارت‎آموزی و اشتغال اشاره شده است.

تیرانداز؛ «مهارت‎آموزی و توسعه اجتماعی»، «اشتغال پایدار و کار شایسته با مهارت‎آموزی»، « ICT»، « روش‏های نوین یادگیری در آموزش‏‎های مهارتی»، « مهارت‎آموزی با مشارکت ذی‎نفعان با رویکرد توسعه اقتصادی»، «تضمین کیفیت آموزش‏‎های فنی و حرفه‎ای و انطباق با بازار کار» را جزو محورهای اصلی و پنج‎گانه این همایش برشمرد.

وی  با اشاره به اینکه باید به راهبردها و راهکارهای توسعه مهارت‎آموزی و اشتغال اهتمام جدی شود بر لزوم فرهنگ‎سازی برای گسترش توجه به آموزش‎های مهارتی تاکید کرد و گفت: زمینه مشارکت صاحبنظران داخلی و بین‎المللی در نظام آموزش مهارتی باید فراهم شود.

تیرانداز با اشاره به ضرورت بهبود اثربخشی و کارآیی آموزش‎های مهارتی بیان کرد: آموزش‎های مهارتی در بخش‎های صنعتی، کشاورزی و خدماتی اگر جایگاه اصلی خود را پیدا کنند خروجی آن به نتایج خوبی خواهد رسید.

وی با ابراز خرسندی از اینکه اهمیت آموزش‎های مهارتی در کشور عزیزمان ایران به خوبی درک شده است، گفت: آموزش مهارتی و کاربردی به عنوان یک اولویت حساس و حیاتی در تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین نقش مهمی دارد و راهکار مؤثری در پاسخ به نیازهای اشتغال و بازار کار محسوب می‎شود.

تیرانداز با اشاره به اینکه همایش مذکور در راستای ابلاغ سیاست‏های کلی اشتغال و اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله‎العالی) ترتیب داده شده است، بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نهاد اصلی آموزش‌های غیر رسمی مهارتی در کشور با نظر شورای سیاست گذاری همایش مبادرت به برگزاری ششمین همایش ملی و بین‎المللی «مهارت‎آموزی و اشتغال» خواهد کرد.

به گفته وی؛ ابلاغ «نظام آموزش مهارت و فناوری» از سوی هیأت دولت و سایر اسناد بالادستی در حوزه مهارت‎آموزی انجام گرفته است. 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .