عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شناخت اصول و مبانی پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدات خارجی مهم است


شناخت اصول و مبانی پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدات خارجی مهم است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: شناخت اصول و مبانی پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدات خارجی و همچنین استفاده از توانمندی دستگاه ها و نهادهای اجرایی در فرهنگ سازی این موضوع دارای اهمیت ویژه می باشد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان گلستان، مهندس سید محسن حسینی با اشاره به  هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل، سوم تا نهم آبان ماه و برنامه های این شرکت خاطرنشان کرد: ایمن سازی تاسیسات آبی استان در قالب طرح پدافند غیرعامل در برنامه کاری شرکت آب منطقه ای قرار دارد.
وی افزود: تاسیسات آبی استان شامل سدهای مخزنی بزرگ و کوچک وشبکه های آبیاری و زهکشی آنها، ایستگاه های پمپاژ و سدهای انحرافی می شود.
مهندس حسینی افزود: احداث تاسیسات آبی و توسعه روستاها و گسترش سکونت روستاییان در حاشیه سدهایی مانند سد وشمگیر، نیازمند توجه ویژه در طرح هادی این روستاها و رعایت حریم لازم است.
وی با اعلام اینکه در صورت تحقق این مهم، علاوه بر بهره برداری اصولی از تاسیسات آبی، حفظ منابع موجود و کاهش خسارت احتمالی، مشروط به همکاری روستاییان است، تصریح کرد: در موضوع پدافند غیر عامل، ایمنی تاسیسات آبی و حفاظت فیزیکی سدها مد نظر قرار گرفته تا مخاطرات را به حداقل برساند.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: عمده اقدامات در راستای ایمن سازی صورت می گیرد که بخشی از آن شامل حفاظت فیزیکی، با پوشش هایی مانند فنس و گاردریل است که مانع ورود افراد به مناطق خطر ساز در مکان هایی مانند محدوده سدها و دریچه های عمقی می شود.
مهندس حسینی افزود: بخشی دیگر از این اقدامات در راستای کاهش حوادث شامل اطلاع رسانی از طریق اطلاعیه فوری در بخش های مختلف خبری رادیو و تلویزیون و همچنین زیر نویس های خبری به حاشیه نشینان در خصوص نزدیک نشدن به بستر رودخانه ها، 48 ساعت قبل از رهاسازی آب از پایاب سدها می شود.
حسینی در ادامه گفت: هرساله در محدوده سدهای مخزنی بزرگ و کوچک تابلوهای نصب شده برای هشدار و ممنوعیت شنا کنترل می شود که در این خصوص همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستاها در حفظ و حراست تابلوها همراه با توجیه روستاییان مورد تاکید است.
گفتنی است هفته پدافند غیرعامل سوم تا نهم آبان ماه با شعار مصونیت بخشی با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .