عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ايمني راه ها در سايه تقويت همكاري مردم و دولت ارتقا مي يابد

مديركل راه و شهرسازي گلستان:

ايمني راه ها در سايه تقويت همكاري مردم و دولت ارتقا مي يابد

ايمني راه ها در سايه تقويت همكاري مردم و دولت ارتقا مي يابد

 مديركل راه و شهرسازي گلستان اظهارداشت: بي‌ترديد بالا رفتن ضريب ايمني راه ها و كاهش جدي تلفات و خسارات رانندگي در كشور در گرو همكاري‌ هاي نزديك مردم و دولت بويژه نهادهاي مسئول ايمني راه هاست.

 به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "علي بخش رستمي" به مناسبت دهه ايمني راه ها در مصاحبه اي خبري، گفت: اميد است با اهتمام جدي دستگاههاي متولي و همه نهادهاي مسئول در اين زمينه، در اولين دهه ايمني راه ها، شاهد تقويت اين همكاري ‌ها و جلب افكار عمومي به موضوع ايمني راه ها باشيم.

عضو كارگروه امور اجتماعي، آموزش و فرهنگ ايمني كميسيون ايمني راه هاي گلستان، از صدا و سيما، مطبوعات و واحدهاي روابط عمومي نهادهاي عضو كميسيون درخواست كرد براي پوشش رسانه‌اي فعاليت‌هاي دولت و مردم و توجه دادن افكار عمومي به موضوع ايمني در اين دهه و حتي قبل و بعد از آن تمام همت و تلاش خود را به‌كار بندند.

رستمي افزود: مساله ايمني در حمل و نقل جاده اي همواره از اهميت خاصي برخوردار است كه آمار تصادفات و ميزان خسارتهاي وارده اين موضوع را تاييد مي كند.

به گفته وي، از همين روست كه كميسيون ايمني راه هاي كشور 14 آبان ( روز ملي فرهنگ عمومي) لغايت 25 آبان (روز جهاني يادمان قربانيان سوانح جاده‌اي) را به نام " دهه ايمني راه ها و مسؤليتهاي ما " نامگذاري كرده تا با اجراي مقرارت و قوانين رانندگي و اطلاع رساني، شاهد كاهش تصادفات و سوانح رانندگي باشيم.

رستمي با اشاره به اينكه راه هاي ارتباطي استان گلستان به جهت ترانزيتي بودن و مبادلات اقتصادي با كشورهاي آسياي ميانه(CIS) و همسايگان شمالي از اهميت خاصي برخوردار است، ادامه داد: تجربه ساير كشورها نشان مي دهد كه با آموزش استفاده صحيح از وسايل نقليه، نظارت بيشتر بر جاده ها و ثبت تخلفات منجر به نهادينه سازي فرهنگ ايمني خواهد شد و به تدريج آمار حوادث رانندگي پايين خواهد آمد.

وي در پايان به تشريح برنامه هاي اداره كل راه و شهرسازي گلستان در اين دهه پرداخت و اظهارداشت: فضا سازي مناسب درمحيط اداره كل و ادارات شهرستانهاي تابعه، طراحي ونصب بنر حاوي پيام هاي ايمني ونصب در ورودي وخروجي شهرهاي استان، حضورمسوولين و كارشناسان اداره كل در برنامه هاي مختلف تلويزيوني و راديويي از جمله اين برنامه ها مي باشد.

به گفته رستمي، همچنين، پخش پيام ها و هشدارهاي ايمني از طريق تابلوهاي VMS، ارسال پيام ازطريق پايگاه اطلاع رساني اداره كل و درج پيام درسربرگ مكاتبات اداري بخشي ديگر از برنامه هاي دهه ايمني است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .