عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بررسي روند اجراي تفاهم نامه همكاري سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با ايميدرو

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان به صورت ويدئو كنفرانس گفتگو کرد :

بررسي روند اجراي تفاهم نامه همكاري سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با ايميدرو

 بررسي روند اجراي تفاهم نامه همكاري سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با ايميدرو

در پی انعقاد تفاهمنامه همکاری آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای با ايميدرو(سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران) ویدئو کنفرانس کشوری به منظور اجرایی شدن مفاد تفاهمنامه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، ابوالفضل تیرانداز به همراه معاون آموزشی و کارشناس آموزش در صنایع این اداره کل، در ويدئو كنفرانسی که از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به منظور بررسي مسائل پيش رو در اجراي تفاهم نامه همكاري با ایمیدرو، به اجرا درآمد، حضور و مشارکت داشت.

در این ویدئو کنفرانس که با حضور معاون آموزش سازمان، مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای سراسر کشور و نمایندگان سازمان سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني گلستان برگزار شد، سيدعلي موسوي،معاون آموزش اين سازمان با اشاره به تفاهم نامه و قرارداد خدمات آموزشي با ايميدرو به عنوان يكي از موفق ترين تفاهم نامه هاي اين سازمان با دستگاههاي اجرايي، بيان داشت: با توجه به عملكرد و همكاري مثبت دو سازمان از سال 1394 تا كنون، در سالجاري نيز قرارداد ادامه همكاري با سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، خانه معدن و سازمان نظام مهندسي معدن براي سال جاري و سال آينده تمديد خواهد شد.

در ادامه اين ويدئو كنفرانس،حسن عزيزي، مديركل دفتر راهبري اجراي آموزش سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، به ارائه گزارشي از عملكرد تفاهم نامه مذكور پرداخت.

وي گفت:قرارداد مابين دو سازمان بر اساس 2 استاندارد شايستگي و با تكيه بر رعايت نكات ايمني،‌بهداشتي و محيط زيستي در معادن روباز و زيرزميني و باهدف آموزش و ارتقاء مهارت كارگران اين بخش و صد و 41 دوره آموزشي پيش بيني شده بود كه خوشبختانه منجر به اجراي صد و 51 دوره آموزشي شده است.

مديركل دفتر راهبري اجراي آموزش، هزينه اجراي اين دوره ها را جمعا دوسيت و 82 ميليون اعلام كرد و افزود: استان كرمان با برگزاري 17 دوره آموزشي موفق ترين استان در عملياتي نمودن اين تفاهم نامه بوده است.

عزيزي از سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران به عنوان ناظر مالي و از سازمان نظام مهندسي معدن ايران تحت عنوان ناظر بر روند اجراي اين تفاهم نامه و قرارداد خدمات آموزشي آن نام برد.

اين گزارش مي افزايد: در ادامه، سياسي راد، مديردفتر آموزش و پژوهش و فن آوري و خانه معدن ايران، با اشاره به همكاري اثر بخش سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، از اهميت حوزه كارگري در بخش معدن و صنايع وابسته به آن سخن گفت.

وي، جلوگيري از خطاي انساني حين كار در معادن ، توسعه حوزه آموزش و يادگيري ، رعايت ايمني كار در معادن و آموزش هاي قبل و در زمان كار كارگران را از نكات مثبت تفاهم نامه و قرارداد خدمات آموزشي دو سازمان دانست و بيان داشت: با عنايت به پيش بيني رشد 8 درصدي بخش معدن در برنامه هاي آتي، استفاده از مشاركت بخش خصوصي و اطلاع رساني در اين خصوص براي جذب بنگاههاي اقتصادي مي تواند به بهبود عملكرد اين تفاهم نامه كمك نمايد.

سپس معاون و مديران دو مجموعه بر آموزش منجر به يادگيري و انتقال آموخته ها به محيط كار و ارائه گواهي صلاحيت حرفه اي تأكيد كردند.

در ادامه ادارات كل آموزش فني و حرفه اي حاضر در ويدئو كنفرانس به همراه نمايندگان سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران به بيان نقطه نظرات خود پرداختند.

شايان ذكر است مسئوليت اجرايي تفاهم نامه مذكور در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور را دفتر راهبري اجراي آموزش بر عهده دارد.

لازم به ذکر است از ابتدای سال 1396 ویدیو کنفرانس هایی این چنینی به منظور پیگیری مفاد تفاهمنامه های منعقد شده سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با نهاد هایی همچون معاونت آموزش متوسطه ی وزارت آموزش و پرورش در شاخه ی کار و دانش ، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران توسط سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور برگزار گردیده ، همزمان در اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان با حضور تیرانداز مدیر کل و نمایندگان استانی مربوطه هر نهاد در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد .

 

 بررسي روند اجراي تفاهم نامه همكاري سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با ايميدرو

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .