عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح کارگاه بازآموزی مهارتهای زندگی ویژه کارشناسان پیشگیری بهزیستی سراسر کشور درگرگان


افتتاح کارگاه بازآموزی مهارتهای زندگی ویژه کارشناسان پیشگیری بهزیستی سراسر کشور درگرگان

افتتاح کارگاه بازآموزی مهارتهای زندگی ویژه کارشناسان پیشگیری بهزیستی سراسر کشور درگرگان

 کارگاه بازآموزی مهارتهای زندگی با هدف استحکام بنیان خانواده  وپیشگیری،کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی وارتقاءسطح سلامت روان جامعه، ویژه کارشناسان پیشگیری بهزیستی سراسر کشور ،صبح امروز یکشنبه 11 تیرماه با حضور میرفندرسکی-مشاور وقائم مقام مدیرکل ،خانم رضایی –معاون پیشگیری بهزیستی استان وکارشناسان پیشگیری 18 استان کشور درگرگان افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی که از امروز به مدت 5 روز ادامه خواهدیافت،مشاور وقائم مقام مدیرکل بهزیستی استان گفت: پیشگیری،کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بعنوان رویکرد اساسی سازمان بهزیستی در مواجهه با پدیده های اجتماعی به شمار می رود.

میرفندرسکی افزود:جایگاه تخصصی سازمان بهزیستی ایجاب می نماید تا با ظرافت ویژه ای مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی در حوادث،بلایا و شرایط دشوار و آسیب زای اجتماعی را در قبال شهروندان پیگیری نماید.
بر همین اساس،این سازمان همواره می بایست،به روز،آگاه و رو به ترقی باشد تا بتواند ایفای نقش موثر در برابر مراجعین خود داشته باشد که این مهم از طریق برگزاری دوره های آموزشی، کارگاههای تخصصی و بازآموزی ها این امکان را برای کارکنان شاغل در بخش خدمات مشاوره ای و روانشناختی مهیا می سازد.
ایشان درادامه بابیان جایگاه ویژه بهزیستی در برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این سازمان در برنامه ششم توسعه می توان به نقش حساس این دستگاه در استقرار نظام سلامت اجتماعی پی برد.
ایشان درپایان، درباره ی این دوره آموزشی گفت: دوره حاضر که در دو دوره زمانی پنج روزه به میزبانی این اداره کل برگزار می گردد،گامی ست در جهت تحقق آرمانهاي این سازمان در مسیر توسعه،ارتقاء و تعمیق رویکرد سلامت محور که از طریق توانمندسازی گروههای متخصص میسر می شود.

درادامه معاون پیشگیری بهزیستی استان هدف ازبرگزاری این برنامه آموزشی کشوری را ،کاهش آسیبهای اجتماعی وارتقاء سطح سلامت روان جامعه عنوان نمود وافزود: این دوره آموزشی در 10 سرفصل  شامل:مهارتهای خودآگاهی،تفکر انتقادی،ارتباط موثر،کنترل خشم،تصمیم گیری،حل مسئله،مقابله با استرس،تفکر خلاّق ،روابط بین فردی ومهارت همدلی می باشد.

خانم رضایی گفت: مهارتهای زندگی ،توانایی رفتار سازگارانه ومثبت است که افراد را قادر می سازد تا بطور موثربه نیازها وچالشهای روزمره برخورد نمایند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 607
  • کد خبر : 35225