عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه هاي توسعه مراكز عرضه محصولات فرهنگی هنری كانون گلستان بررسی شد

در ديدار مديركل كانون با فرمانداران و شهرداران:

راه هاي توسعه مراكز عرضه محصولات فرهنگی هنری كانون گلستان بررسی شد

 

راه هاي توسعه مراكز عرضه محصولات فرهنگی هنری كانون گلستان بررسی شد

در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با فرمانداران و شهرداران، راه های توسعه مراکز عرضه محصولات فرهنگی هنری بررسی شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سيفي طي اين ديدارها كه با حضور سليماني نماينده فرهنگي عرضه محصولات كانون به منظور توسعه و گسترش مراكز عرضه محصولات و توليدات فرهنگي كانون و ارائه دست ساخته هاي اعضا و مربيان صورت گرفت، خدمت رساني به تمامي كودكان و نوجوانان گلستاني را از جمله سياست هاي كانون برشمرده و همكاري و تعامل تمامي دستگاه ها به ويژه شهرداري ها را در اين مسير خواستار شد. مديركل كانون گلستان اهداف كانون را در زمينه شناسايي و شكوفايي استعدادهاي كودكان مورد توجه قرار داده و با بيان اينكه دسترسي آسان بچه ها به كتاب و اسباب بازي و سرگرمي هاي سازنده مي تواند زمينه ساز پرورش فكري آن ها باشد افزود: ما در كانون بيشتر در حوزه مهارت آموزي كار مي كنيم و تلاش داريم تا انسان هايي توليد كننده و اهل تفكر و انديشه و در عين حال خلاق تربيت نماييم.

اختصاص اعتبار به مراكز فرهنگي هنري، توجه به كودكان به عنوان شهروند و پرداختن به نيازهاي فرهنگي و اجتماعي آن ها، كمك به شكل گيري خاطرات زيبا و جذاب كودكان، مشاركت در اجراي برنامه ها و تشويق كودكان و نوجوانان افتخارآفرين از ديگر مباحثي بود كه در اين ديدارها توسط مديركل كانون گلستان مطرح گرديد.

عبدالحكيم فيروزي و پوريا ميرزازنجاني فرماندار و شهردار شهرستان تركمن كه روزگاري خود عضو كانون بوده اند فعاليت هاي كانون را ريشه اي و اثرگذار توصيف كرده و قول دادند تا ضمن بازديد مستمر از مركز فرهنگي هنري و حضور در برنامه هاي كانون، پارك تازه تاسيس شهرستان بندرتركمن را به نام كودكان نام گذاري نموده و با اختصاص بيلبرد در سطح شهر به معرفي كودكان افتخارآفرين بپردازند.

همكاري در برگزاري جشنواره مجسمه هاي شني و احداث نمايشگاه عرضه محصولات كانون از ديگر وعده هايي بود كه توسط مسئولين اين شهرستان عنوان شد.

هم چنین شفايي فرماندار و جعفري شهردار شهرستان آزادشهر نيز در ديدار جداگانه با مديركل كانون از آمادگي كامل جهت فرهنگ سازي با بهره گيري از ظرفيت هاي كانون در سطح اين شهرستان خبر داده و بر ايجاد فضاي سبز و صدور مجوز احداث نمايشگاه عرضه محصولات كانون بدون اخذ وجه تاكيد نمودند.

اين مقامات مسئول شهرستاني اظهار داشتند ما در زمينه استفاده مناسب از فضاها و امكانات شهري با ضعف فرهنگي مواجه هستيم و كانون مي تواند با ابزار هنري و فرهنگي اين خلاء را پر نمايد.

معاون فرماندار راميان نيز بر حمايت همه جانبه از كانون تاكيد نموده و از آمادگي فرمانداري براي مشاركت در اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري و در عين حال شاد و نشاط آفرين توسط كانون در سطح جامعه خبر داد.

محمدي معاون آموزش و پرورش كلاله هم قول مساعد داد تا ضمن بررسي امكانات و فضاهاي موجود، مكاني مناسب را براي ايجاد نمايشگاه دائمي عرضه توليدات فرهنگي كانون اختصاص دهد.

شهردار مراوه تپه كه يكي از افتخارات دوران كاري خود را همكاري با كانون در ساخت مركز فرهنگي هنري گميشان عنوان كرد بر بهره گيري از خلاقيت بچه ها براي داشتن شهري زيبا تاكيد نموده و قول مساعد داد تا با اهداي زمين يا فضاي مناسب بستر لازم را براي راه اندازي نمايشگاه عرضه محصولات فرهنگي كانون فراهم سازد.

در ادامه موسوی شهردار گالیکش آمادگی مجموعه خود را برای همکاری هرچه بیشتر با کانون پرورش فکری به منظور شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان این شهرستان اعلام نمود.

گفتني است اين ديدارها در پي سياست هاي اعلام شده مبني بر رساندن توليدات كانون به ويژه كتاب به دست بچه ها با بهره گيري از ظرفيت هاي كانوني و از جمله ايجاد مراكز عرضه محصولات كانون صورت گرفته و به واسطه تعاملات صورت گرفته هم زمان با هفته دولت ششمين نمايشگاه عرضه محصولات كانون پرورش فكري گلستان در شهرستان تركمن افتتاح و به بهره برداري خواهد رسيد.

هم اكنون تعداد 5 فروشگاه در شهرستان هاي گرگان، آق قلا، گنبد و بندرگز فعال بوده و محصولات كانون را به دست بچه ها مي رسانند.

ضمن اينكه با ايجاد نمايندگي و عامليت ها نيز تلاش شده تا امكان برخورداري كودكان و نوجوانان ساير شهرستان هاي استان نيز از نعمت كتاب و بازي و سرگرمي هاي سازنده فراهم شود.

راه هاي توسعه مراكز عرضه محصولات فرهنگی هنری كانون گلستان بررسی شد

 

راه هاي توسعه مراكز عرضه محصولات فرهنگی هنری كانون گلستان بررسی شد

 

راه هاي توسعه مراكز عرضه محصولات فرهنگی هنری كانون گلستان بررسی شد

 

راه هاي توسعه مراكز عرضه محصولات فرهنگی هنری كانون گلستان بررسی شد

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .