عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان با نماینده ولی فقیه در استان گلستان


دیدار مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان با نماینده ولی فقیه در استان گلستان

 

دیدار مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان با نماینده ولی فقیه در استان گلستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان ، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با حضور در بیت نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب شهرستان گرگان با ایشان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان ، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با حضور در بیت نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب شهرستان گرگان با ایشان دیدار کردند.

سید علیرضا حسینی طلب مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای در این دیدار که به  جهت پیشبرد اهداف عالیه سازمان آموزش فنی وحرفه ای صورت گرفت با ارائه گزارشی، گفت: خداوند متعال را شاکریم که نعمت خدمت به مردمی را نصیب ما گرداند، که چنانچه با نیت خیر در راه توانمندسازی آنان قدم برداریم، گام مثبتی در جهت رونق اعتقادات، دین و دینداری آنان برداشته ایم.

وی افزود : تأمین معیشت اعضای جامعه یکی از راههای حفظ آنان از انحرافات مختلف و توانمندسازی در این جهت راههای نفوذ شیطان را مسدود میکند. بنا به این حدیث شریف پیامبر گرامی اسلام(ص) که میفرماید: ” کاد الفقر ان یکون کفرا”، اگر برای برون رفت از فقر و سختی معیشت برنامه ریزی و اقدام نشود، شیطان از منفذ عدم تأمین معیشت و فقر در کمین دین و اعتقادات جامعه نشسته است تا آنان را از مسیر صحیح دور نماید.

حسینی طلب یکی از افتخارات سازمان آموزش فنی و حرفه ای را کلام مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در سرلوحه کاری آن دانست و گفت: به فرموده ایشان "آموزشهای فنی و حرفه ای باید توسعه یابد" و این یک دستور و ماموریت دینی و قانونی است.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد آموزش فنی و حرفه ای ارائه داد و گفت: در استان گلستان ۱۷ مرکز آموزشی ثابت و حدود 360 آموزشگاه آزاد، دو ماموریت اصلی آموزش نیروی بیکار برای حضور در عرصه اشتغال و کمک به افزایش بهره وری شاغلین انجام می دهند که در میان آنان تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان و دانشجویان مقاطع عالی دانشگاهی نیز وجود دارند.

حسینی طلب بیان داشت: ایجاد فرصت شغلی مناسب، تقویت نیروی انسانی و ایجاد توانمندی در آنان، برای رسیدن به یک شغل مناسب لازم می باشد و آموزش فنی و حرفه ای با توانمندسازی افراد، تکمیل کننده بخشی از پازلی است که جامعه برای تحقق اشتغال پایدار به آن نیاز دارد.

حسینی طلب اظهار داشت: در سال جاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان دو طرح مهم مهارت آموزی در محیط کار واقعی و کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی را نیز در دستور کار خود دارد.

در ادامه آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان گرگان بیان داشتند: اسلام تنها دینی است که برای آموزش و تعلیم ارزش فوق العاده ای قائل شده است و فلسفه بعثت پیامبران آموزش و تعلیم بوده است و درمیان این آموزشها آموزشهای دینی و آموزشهای مهارتی بسیار مهم است.
وی آموزشهای مهارتی و توانمندسازی را یکی از مولفه های توسعه و پیشرفت هر جامعه دانست و گفت: مهارت باعث پیشرفت و توسعه، و آموزشهای مهارتی راهی برای تحقق عدالت اقتصادی است.
آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: در اسلام بیکاری بسیار مذمت شده و یکی از دلایل مهم بیکاری در جامعه فقدان مهارت است. مهارت مساوی با کارآفرینی و سبب اشتغال پایدار است.
  نماینده ولایت فقیه در استان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال از سوی مقام معظم رهبری (مد) گفت: اقتصاد مقاومتی در سایه داشتن مهارت و تولید و اشتغال در سایه آموزشهای مهارتی است.

وی در خاتمه بر گسترش فرهنگ مهارت آموزی ولزوم آشنایی خانواده ها با آموزشهای مهارتی تاکید کردند .

دیدار مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان با نماینده ولی فقیه در استان گلستان

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .